NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Holofredag: Gina Tricot - Holographic Pink

Kategori:

Idag står det tyvärr ytterligare en besvikelse på menyn - det fjärde och sista lacket ur Gina Tricots "holografiska" kollektion. Tidigare har ni fått se Holographic Multi, Holographic Blue och det mest holografiska - eller minst oholografiska kanske man ska säga - av de fyra, Holographic Green. Och idag är det alltså dags för det fjärde och sista, Holographic Pink.
 
 
 
 
 
 
Tänkte att det var bäst med bildbevis på att det faktiskt sägs vara holografiskt...
 
Som ni ser så är det där med "holographic" något man får ta med en nypa salt.. Eller kanske med typ med en lastbilslast med salt.. Det finns INGENTING i det här lacket som är holografiskt.. Inte i något ljus kan jag locka fram ens den blygaste lilla regnbåge, inte ens i verkligheten. Nej, istället är detta ett mellanrosa skimmerlack med antydan till frostfinish. Alltså - ingenting som jag gärna använder igen. Det här lacket hade jag nog inte ens gillar även om jag inte varit sur och besviken på att det inte är holografiskt. Ingenting med lacket är snyggt - inte färgen, inte finishen, inte skimret - ingenting. Enda fördelarna med lacket är att det är ganska så vältäckande - två lager på bilderna - och att det torkar snabbt. Men ja, det är ju inte så mycket att hänga i julgranen tyvärr..
 
Hoppas ni andra har trevligare saker att visa upp på Kerstins holofredag idag - jag vill se regnbågar! Ciao!

Kommentarer

  • Sarah säger:

    Alltså, jag fattar verkligen inte hur de fick för sig att kalla dessa lack för holografiska. Det är helt crazy!

    Svar: Nej, det är en gåta faktiskt!
    Tove

    2013-07-19 | 21:28:48
    Bloggadress: http://owlsandpolish.blogspot.com

Kommentera inlägget här: