NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Holofredag

Kategori:

Idag är det holofredag, något jag inte tidigare sett fram emot eftersom jag inte fram till igår har ägt ett hololack. Men igår sprang jag på dem på Kicks, på rea dessutom, och slängde så klart ner en förpackning i varukorgen. (Det blev ett antal andra lack också, men de kommer senare! =))
 
Jag har tidigare varit ganska skeptisk till hololack, jag har inte tyckt att det är så speciellt som alla säger och ojar sig över - men är det rea så är det! ;) Men nu, när jag testat det och fått se regnbågarna med mina egna ögon, nu fattar jag storheten i det hela! Det gnistrar och skimrar fastän det är diskret och "elegant" - ett ord jag hatar, men som funkar här ändå - eftersom jag gick med ett som är mest silvrigt i grunden.
Nu, när jag testat själv, inser jag också hur jäkla svårt det är att få fram effekten på bild. Mina naglarna har fiiiiina regnbågar, tydliga och klara, men det verkar vara blyga jäklar för de vill verkligen inte visa sig på bilderna! Men jaja, jag kan gotta mig med dem ändå!
 
På bilderna har jag ett lager av Kicks Holographic Green över två lager Kicks Blue Sapphire (kommer ett eget inlägg om det lacket på måndag så klart!) och i den här kombinationen var lacket heltäckande med lite försiktig målning (även om jag kan se vissa småååå bitar där det blå tittar fram mer än tänkt) och det är också riktigt silvrigt och inte så grönsilvrigt som i flaskan. Det var superenkelt att måla med, lacket hamnade där jag ville ha det och det var en helt okej formula. Torktiden var oväntat bra och enda egentliga problemet med lacket är att penseln är rätt liten, smal och ganska styv, men det har nog mest att göra med att det är en liten flaska lack också för penseln i det andra Kickslacket var bra. Lacket torkar lite, lite åt det matta hållet, men jag har inte riktigt vågat slänga på Seche Vite eftersom jag hört att överlack förstör holoeffekten.
 
 Jag har tagit ett helt gäng bilder, men det var mycket som kunde slängas. Det finns dock ett gäng bilder kvar, så förbered er på den vanliga spammen!
 
Bild tagen i den lilla, lilla solstunden som dök upp ganska lägligt
 
Efter tips från mer vana användare flyttade jag mig till badrummet och spotlightsen
 
 
 
 
 
Ja, liiiiite syns regnbågarna i alla fall, men de är betydligt tydligare och snyggare i verkligheten! Holo är betydligt bättre och roligare än jag tyckt tidigare, men jag är fortfarande inte så hals över huvud kär i det som många andra är - dock glad att jag har fyra hololack hemma nu! Vi får väl se vad jag tycker om de andra tre!
 
Ha en härlig fredag - själv ska jag åka till Hornbach och handla lite byggmaterial så jag kan bli klar med lägenheten någon gång! Ciao!

Kommentarer

  • kerstin säger:

    Välkommen till holofredag! Detta lacket måste jag spana in!

    Svar: Tackar! Jag köpte det i ett litet kit med fyra lacker, kommer ett inlägg om det idag..
    Tove

    2013-01-11 | 16:51:55
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com
  • Lela säger:

    Det har jag missat att KICKS säljer holografiska lacker. Detta måste genast kollas upp!

    Svar: Jag vet att jag hade sett att någon sagt något om det, så jag letade lite. Det låg i realådan! =)
    Tove

    2013-01-11 | 21:17:29
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Jennysjox säger:

    Åh jag har också missat att Kicks har gjort holos! Måste spanas in!

    Svar: Leta i realådan!
    Tove

    2013-01-11 | 22:19:18
    Bloggadress: http://jennysjox.se
  • Sminkan säger:

    Holo som är så fint! Du kommer vara såld den dag du testar ett kraftfullt, linjärt holo som FNUG eller Layla. Det är magiska lack att bära.

    Svar: Ja, sjukt sugen på FNUG Pshycadelic... Men tja, som sagt, är kanske inte liiiiiika såld på holo som många andra är..
    Tove

    2013-01-11 | 22:34:01
    Bloggadress: http://www.sminkan.com
  • Tove säger:

    Får göra en dementi här också känner jag. Lacken är alltså inte alls köpta på Kicks, så huruvida det finns holo på Kicks vet jag inte. Detta lack är köpt på Gina Tricot och ingen annanstans!
    /Tröttmössan som brukar handla det mesta lackrelaterat på Kicks..

    2013-01-12 | 15:49:24
    Bloggadress: http://nailme.blogg.se

Kommentera inlägget här: