NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Holofredag: Gina Tricot - Holographic Blue

Kategori:

Tja, vad ska man säga.. Jag fortsätter med besvikelserna här.. Ja, holobesvikelserna that is..
 
Idag är det dags för ytterligare ett av Gina Tricots "holografiska" lacker - Holographic Blue. Precis som med Holographic Multi så är detta lacket inte direkt något att hänga i holografiska julgranen.. Återigen tycker jag att Ginas lacktillverkare förtjänar en anmälan för falsk marknadsföring - det här är ju inte mer holografiskt än mina nakna naglar är.. Oavsett ljusförhållande så KAN jag inte locka fram ens tillstymmelsen till holografi. Tradigt!
 
 
 
 
 
 
 
Som ni ser är detta mer ett skimmerlack. Hade det inte marknadsförts som ett holografiskt lack hade jag nog kunnat tycka att det var rätt snyggt till och med men nu känns det mest som om man kan hälla ut det i vasken.. (Eller ja, det gör jag ju aldrig med nagellack, även om jag skulle göra av med dem - nagellack hör INTE hemma i avloppet!) Så himla tråkigt med tanke på hur mycket jag jagade de här lacken.. =/
 
I alla fall, på bilderna ser ni tre lager Holographic blue och inget överlack. Lacket torkar dock ganska snabbt, och oväntat (?) nog så ingen holosjuka alls.. ;) Kanske får be sambon ta bort etiketterna och gömma flaskan bland de andra så kanske jag gillar det igen. =)
 
Vill man se fler - och mer - holografiska lacker så samlas hela gänget hos Skimmerskuggan för Holofredag, så surfa dit vet'ja!

Kommentarer

  • Nailtastic säger:

    Det känns som att Gina Tricot missförstått vad holografiskt är...

    Svar: Ja, fast samtidigt är Holographic Green i samma paket faktiskt holografiskt.. (Om än något i smyg...=))
    Tove

    2013-07-14 | 09:44:56
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com
  • Cactus säger:

    Jag förstår inte varför tillverkarna gör sådant idiotskap och skriver holographic på lack som inte är det. Gina Tricot är ju absolut inte de första. ...Det är ju som att skriva "ost" på ett paket skinka och tro att nån går på att det är det bara för att det står på :S

    Svar: Fast det var ju precis det jag gjorde... =/ Gick på att det skulle vara holografiskt för att det stod det på flaskan alltså, det där med att köpa ostmärkt skinka skulle nog inte ens jag gå på.. ;)
    Tove

    2013-07-15 | 11:33:29
    Bloggadress: http://cactusnailpolish.com

Kommentera inlägget här: