NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön Onsdag: Darling Diva - Firefly

Kategori:

Idag ska ni få se ett av de nya lacken från Darling Diva som jag fick hem för ett litet tag sen. Det är ganska skirt och passar bäst som layeringlack, men man bör inte lägga det över ett mörkt om man vill få ut allt det göttiga i lacket.. Själv har jag valt att lägga två lager Firefly över två lager P06 från Flormar, ett neongult lack med härliga egenskaper. Det gör att lacket inte ger ett så grönt intryck, utan mest ser ut att vara ett gult lack med grönt glitter. Så är det alltså inte, vilket ni också ser på flaskbilderna. Istället är det ett väldigt skirt grönt lack med grönt skimmer. Dessutom kan man hitta mörkgrönt glitter - både microglitter och lite större mörkgröna hexor, och iridiserande glitter - både större fyrkantiga bitar och microglitter. Om ni exempelvis tittar på fjärde bilden, nästan längst ut på långfingernageln, så ser ni verkligen hur glittret är holografiskt!
 
Det går nog inte att få det här lacket täckande på en rimlig mängd lager, utan det är layering som gäller. Lacket är lättarbetat och hamnar där man vill ha det - förutom att jag råkade få en liten klutt på ovansidan av handen på något märkligt sätt.. Det var spännande. Det torkar dessutom snabbt, men behöver lite överlack för att blir glansigt och jämnt.. Och som sagt - det här lacket har en överraskning på lut för er som inte sett det innan..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lite mer grönt på de här sista bilderna dessutom kanske! =)
 
Som ni ser så lyser det här lacket alltså i mörkret. Riktigt så här mycket som på de två sista bilderna brukar det inte lysa, men nu hade jag ju haft både fingrarna och flaskan i ganska starkt ljus för att ta bilderna. Jag har testat andra GITD (glow in the dark) innan men inte fått så mycket effekt, så när jag testade det här för första gången kan jag säga att jag blev ganska paff - och sömnlös - första natten! =) Det var nästan helt omöjligt att fokusera på något annat än på naglarna. Namnet Firefly var verkligen passande också - om man gestikulerar lite med fingrarna i mörkret så ser det verkligen ut som tio små eldflugor som flyger omkring i luften. Coolt!
 
Vill man se mer grönt så gör man bäst i att kika in hos Karin på Grön Onsdag, precis som vanligt samlar hon på gröna inlägg och ger oss en länklista lite senare idag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Mona säger:

    Har faktiskt undrat hur det är att sova med GITD-lack, aldrig testat!

    Svar: Förutom första natten har det inte varit några problem.. Men då var jag lite dumbfucked och hade svårt att sova..
    Tove

    2013-08-28 | 22:56:00
    Bloggadress: http://the-mani-fest.com
  • Camilla säger:

    Ohh, läckert!

    Svar: Ja, men eller hur!?
    Tove

    2013-08-29 | 08:25:19
    Bloggadress: http://colorbyte.se
  • Helena säger:

    Jag har funderat på att köpa det här, men tvekat lite grann. Ser fint ut måste jag säga :)

    Svar: Ja, jag var också lite tveksam och velade fram och tillbaka. Nu är jag ruggigt glad att jag ändå klickade hem det! =D
    Tove

    2013-08-30 | 13:26:49
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Så himla häftigt lack! Gillar det verkligen i båda sina skepnader! :D

    Svar: Ja, det är coolt. Sen vet jag inte om jag tycker att det är så himla snyggt (som i snyggt-snyggt) egentligen, men coolt är det definitivt. Och fulsnyggt kanske.. ;) Ska testa med en vit bakgrund också en dag tror jag..
    Tove

    2013-08-30 | 16:16:46
    Bloggadress: http://www.vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här: