NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Alanna Renee - It's A Surprise!

Kategori: Naglar

Jag kollade genom bloggarkivet och insåg till min fasa att jag bara har visat två av de tre lacken jag köpte från Alanna Renees kollektion A Bundle of Joy. It's a Surprise finns fortfarande kvar i arkivet med opublicerade bilder. När ni ser bilderna kommer ni också att inse hur länge sen det är bilderna togs..
 
It's a Surprise är ett svagt pastellgult  - kanske snarare gräddvitt egentligen - lack med väldigt diskret skimmer. På bilderna ser ni det på fyra naglar medan den femte är målad i vitt och som ni ser är det inte så stor skillnad färgmässigt. Lacket är gulare i flaskan än det är på naglarna måste jag säga, precis som att skimret framkommer mycket mer i flaskan än när en målar med lacket. På det hela taget är jag ändå nöjd med It's A Surprise, precis som jag varit med de flesta av Alannas lack - de är lätta att måla med och torkar väldigt snabbt, två egenskaper som jag värdesätter högt. Dessutom täcker lacken oftast väldigt bra, precis som i det här fallet. På bilderna ser ni två lager It's a Surprise toppat med Seche Vite. Om jag hade fått önska någonting med det här lacket så hade det varit en lite starkare gul färg och att skimret skulle synts lite mer än det gör -  övrigt är jag väldigt nöjd!
 
 
 
 
 
 
Så fick både Pricken-nailarten och de fula ankfötterna till akrylnaglar vara med och leka en gång till här på bloggen. Måste erkänna att jag fortfarande är väldigt nöjd med den nailarten och den gör mig inte mindre sugen på att faktiskt få träffa Pricken i verkligheten! Jag tror nog att jag faktiskt måste göra om nailarten, men den här gången blir det i så fall på en swatchsticka så jag kan behålla den lite längre.. = )
 
Vad tycker ni om Alannas babykollektion? De andra två kan ni se här och här. Vilken är er favorit? 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: