NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Alanna Renee - It's a Boy!

Kategori: Naglar

Måndag igen, även om det för min del nu mest innebär att sambon åker och jobbar efter en ledig helg. Den här veckan behöver jag dock inte vara sängliggande - barnmorskan tyckte att det räcker med att jag är försiktig och tar det lugnt. Så, det blir väl inga långa hundpromenader direkt, men jag kan i alla fall städa lite och kanske fixa mat och disk innan sambon kommer hem i alla fall - bara det kommer att göra stor skillnad för mitt mående! =) Nackdelen är väl i så fall att jag har kommit en bra bit på vägen på en stickad filt till Pricken under tiden jag bara låg på sängen/soffan - nu kommer det väl inte att gå lika snabbt framåt..
 
Men men, måndag var det ja och då är det så klart blått på bloggen som gäller. Nu när mina lack från Alanna Renee äntligen har kommit tänkte jag passa på och visa er de tre lacken jag beställde ur A Bundle of Joy-kollektionen - It's A Boy, It's A Girl och It's A Surprise. Och gissa vilket av de lacken som är blått kanske? ;)
 
Tyvärr lyckades jag inte alls med att få fram färgen på lacket på mina bilder - i verkligheten är de mer klart babyblåa och färgstarka. Däremot syns tyvärr inte skimret i lacket alls lika väl som det gör i flaskan..=/ Det var jag dock rätt så beredd på eftersom jag har läst det i information till ungefär alla swatcher jag sett.. Det samma gäller tyvärr även för de andra två lacken i kollektionen. Men lacken är snygga ändå vill jag lova, och som vanligt med Alannas lack är de bra att jobba med. Dock inte fullt så bra som de andra lacken jag har av henne men det var väl inte så mycket annat att vänta av krämlack i pastell.. =) På bilderna ser ni två, ganska lättlackade, lager av It's A Boy! med ett lager Seche Vite över. Torktiden är också bra, precis som den har varit med alla mina AR-lack. När man målat alla tio (i mitt fall nio...) fingrar så är lacket torrt på första fingret.. Härligt!
 
 
 
 
 
 
 
Vill du också vara med på Blå Måndag idag? Det är lätt som en plätt - lacka klorna i blått, blogga om det och lägg till din länk i InLinkzen här nedanför. Precis som vanligt går credden för InLinkz till Karin! Tjipp!
 
 
 

Kommentarer

  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Söt nyans!
    Visste inte att du saknar en nagel? Har du berättat om det? =)

    Svar: Ja, men eller hur.. Tänk dig den bara lite färgstarkare i verkligheten - lovely! Haha.. jo, ett finger har Pricken ockuperat så det saknas en nagel då.. =D
    Tove

    2014-01-20 | 14:31:52
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Jahaaa hahahaha nu fattar jag! Doh, lite korkad är man allt så här på en måndag! :D

    Svar: Haha, det är okej med månadströtthet.. =D
    Tove

    2014-01-20 | 16:08:32
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • Camilla säger:

    Urgullig babyblå! Idag har jag också lite "bebis" på bloggen. :)

    Svar: Ja, jag gillar den.. Kul att du är med..
    Tove

    2014-01-20 | 17:43:44
    Bloggadress: http://colorbyte.se
  • skimmerstkuggan säger:

    Fint! Och heja på med sängläget!

    Svar: Ja, skönt att slippa ligga i sängen/soffan hela dagen faktiskt..
    Tove

    2014-01-20 | 21:48:00
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com
  • Lackert säger:

    Mysig färg

    Svar: ja, tycker jag också.. =D
    Tove

    2014-01-21 | 00:37:52
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: