NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Pretty Serious - BSOD

Kategori: Naglar

Kort och koncist inlägg idag - ska återvända till sängen igen alldeles strax, rekommenderad sängläge veckan ut. Okej med er? Bra..
 
Måndag.
Blått.
Pretty Serious.
BSOD - Blue Screen of Death.
Datorterm.
Eller jaha, kanske inte kort och koncist kanske?
 
Dagens lack är i alla fall vackra BSOD från Pretty Serious. BSOD är en förkortning för just Blue Screen of Death vilket helt klart är något jag hellre har på naglarna än på datorn - i datorvärlden är det helt klart något negativt.. I Pretty Serious variant är det en blå jelly/crelly med en massa smått glitter i, mestadels i turkos men även en del i blått. Det ger lacket ett fantastiskt djup och jag älskar färgerna som kommer fram när ljuset träffar naglarna. Det påminner lite, lite om förra veckans blåa lack, men "saknar" det prismatiska glittret och har inte heller samma grova struktur som Heart of the Ocean har. På bilderna ser ni två lager och var det inte så att jag skulle göra nailarts på det hade jag nog lagt på ett lager till. Men BSOD fick ju agera bakgrund till två nailarts i december eftersom det är så otroligt tjusigt - både Winter Wonderland och min nailart tredje advent är gjorda på BSOD. Dock ska det också poängteras att det kändes mer täckande i verkligheten än det ser ut på bilderna.. Det är topplack på, Seche Vite som vanligt, både för glans och för torktiden. Hur torktiden är utan SV vet jag dock faktiskt inte riktigt. Däremot är det lättmålat och bra att jobba med - I like it!
 
 
 
 
 
 
 
 
Precis som vanligt har Karin varit snäll och fixat fram en InLinkz till mig idag så vill ni vara med är det precis som vanligt - klicka på länken nedan och lägg till ert bidrag. Det enda som krävs är mer eller mindre blåa naglar. Om ni har problem med att lägga till ert inlägg så skriv i kommentarerna så hjälper jag er, om inte någon av era snälla medbloggare har gjort det redan.. Tjipp!
 
 
 

Kommentarer

  • kerstin säger:

    Vilket vackert lack! Och grattis (inte till själva sängläget då, men till Pricken). Så himla kul! Hoppas att du mår bättre snart :)

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2014-01-13 | 21:25:54
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com
  • Vikab säger:

    Vilket fint och djupblått lack :) precis sådana jag gillar.

    Svar: Ja, visst är det härligt!
    Tove

    2014-01-13 | 21:33:23
    Bloggadress: http://vandrargenom.blogspot.se/
  • Camilla säger:

    Åhh, den där är så vacker! Blev hejdlöst förälskad i den i somras. Dags att ta fram igen!

    Och hoppas sängläget går över snart!

    Svar: Ja, underbart!
    Besked på fredag, så det hoppas jag också..
    Tove

    2014-01-13 | 21:40:27
    Bloggadress: http://colorbyte.se/
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Underbar verkligen. :-)

    Svar: Eller hur! :)
    Tove

    2014-01-14 | 08:14:59
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Fröken Nilsson säger:

    Underbart vackert!!
    Hoppas det inte behöver vara för långt sängläge.....

    Svar: Det hoppas jag också.. Jag brukar tycka att det är skönt att ligga kvar länge i sängen, men hela dagarna är lite väl bra även för mig - framför allt när man inte valt det själv..
    Tove

    2014-01-14 | 08:46:38
    Bloggadress: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
  • Helena säger:

    Varför beställde inte jag det här lacket när jag köpte från Pretty Serious?? Hur fint som helst ju.

    Ta hand om dig och vila ordentligt.

    Svar: Ja du, det kan man ju fråga sig - det är otroligt fint!
    Tove

    2014-01-14 | 16:53:06
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com
  • Lela säger:

    Oj då, är det pricken som bestämt att det är sängläge som gäller? Isf hoppas jag att sängläget gör gott och får pricken i rätt kurva igen.
    Om det inte är relaterat till pricken så ger ett mer generellt men lika välmenande krya på dig.

    Svar: Ja Pricken..eller kanske snarare barnmorskan.. Det är dock fram tills hon kunnat kolla upp det, så förhoppningsvis ändrar hon sig efter besöket på fredag.. Men tack så mycket!
    Tove

    2014-01-14 | 19:35:33
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Lackert säger:

    Åh det var riktigt vackert

    Svar: Ja, det är så härligt!
    Tove

    2014-01-14 | 20:13:44
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: