NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Vermelho - Heart of the Ocean

Kategori: Naglar

Ja, så var det måndag igen. Inte för att det gör så stor skillnad i mitt liv direkt - jag är ju ledig alla dagar och min sambo jobbar oregelbundet så vilken veckodag det är påverkar inte så mycket. Men här på bloggen är det klart att det spelar roll - måndagar är ju blåa, onsdagar gröna och på söndagar visas det nailart! I alla fall så långt jag hinner och orkar..
 
Idag ska ni få stifta bekantskap med ett för mig helt nytt märke - Vermelho, ett lackmärke från Brasilien. Jag har fått hem en flaska och är väldigt nöjd med utseendet i alla fall. Självklart är det blått också, annars hade det ju varit fel dag för det här.. Heart of the Ocean är ett kungsblått lack fyllt med glitter i blått och turkos och med lite insprängt prismatiskt glitter som glittrar otroligt fint i solljus. Inga regnbågar - inte alls - men mångfärgat glitter som blixtrar till när man rör händerna. Sambon gillade lacket även om han tyckte att det krävdes lite fest för att det skulle passa helt. Beroende på vad jag skaffar för klänning till balen om en knapp månad så är detta en kandidat för att vara ballack.. På bilderna ser ni två lager Heart of the Ocean och två lager topplack - ett lagt kvällen innan och ett dagen för fotografering. Torktiden är helt okej. Det är helt okej att måla med men något åt det tjockare hållet så jag tror att jag kommer att tunna ut det liiite till nästa gång. (och ja, Pricken är fortfarande med... Ska bli intressant att se hur länge det håller - jag har inte gjort någonting annat än att lägga på Seche Vite lite då och då...)
 
 
 
 
 
 
 
 
Ni får en bonusbild som är suddig som fasen för att visa upp det prismatiska glittret, som ju av någon tradig anledning alltid syns mycket bättre på kvalitetsmässigt dåliga bilder. Dessutom en bild på naglarna med enbart ett lager topplack på - Heart of the Ocean är ett topplacksätande lack så även om man har en glasblank yta med ett lager Seche Vite på kvällen så är det inte fallet dagen efter..
 
 
 
 
Vill ni också vara med på Blå Måndag? Inga problem.. Lägg bara till din länk i InLinkz längst ner - som vanligt tack till Karin för det - och lämna gärna en kommentar så ska det nog kunna bli en liten manuell länklista ikväll också.. Tjipp!
 
 
 

Kommentarer

  • Anki säger:

    Först ut med dom fulaste naglarna, kan ju allt annat bara bli sååå mycket bättre...sorry men mitt fel att lacket har fullt av luftbubblor. Fint annars;)

    Svar: Trodde först att du pratade om mina.. ;)
    Tyckte inte dina var så hemska, men det låter som om du skulle behöva tunna ut dina lack lite.. ;)
    Tove

    2014-01-06 | 14:58:49
    Bloggadress: http://www.annkicki.blogspot.com
  • Blowfish säger:

    Vilket fint blått lack du har hittat :)
    Jag är med, med lite jobbig formula.

    Svar: Ja, jag gillar verkligen utseendet, förutom att det känns lite tjockt, men det kan ju bero på de byggda naglarna också..
    Kul att du är med..
    Tove

    2014-01-06 | 16:06:14
    Bloggadress: http://makeupbyblowfish.blogspot.com
  • Anki säger:

    Nää inte galen på de viset..dina är ju jättefina.
    Ja behöver tunna ut dom, men med vad? Helst med så lite gifter som möjligt, vet du nåt bra?

    Svar: Nej, jag brukar köra med Seche Restore, men det är väl inte Big5-free direkt.. =) Jag resonerar som så att det är så lite man häller i så..
    Tove

    2014-01-06 | 17:53:06
    Bloggadress: http://www.annkicki.blogspot.com
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Verkligen läckert, jag gillar det. :-)

    Svar: Ja, det är riktigt snyggt! =)
    Tove

    2014-01-06 | 18:37:45
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Lela säger:

    Visar ju faktiskt blått idag, så jag kan ju vara med på ett litet hörn:)

    Detta var tjusigt men pricken är tjusigare så jag förstår att den får hänga kvar ett tag till.

    2014-01-06 | 19:40:23
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: