NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Alanna Renee - It's a Girl!

Kategori: Naglar

Så, efter att ha visat er It's a Boy! i måndag kände jag att det var dags att väga upp med lite It's a Girl idag.. It's a Girl! är nämligen den rosa motsvarigheten till It's a Boy! Precis som It's a Boy! är det här ett krämlack med diskret skimmer (om man kan uttrycka det så). Hade det varit lika mycket skimmer på naglarna som i flaskan hade jag definierat det som ett skimmerlack men intrycket på naglarna är enbart kräm. I ett fåtal, väldigt speciella ljus och vinklar, kunde man ana på naglarna att det fanns ett diskret silverskimmer (dock mer i It's a Boy! än i detta..) Det är hyfsat lättmålat för att vara ett krämlack i pastell och precis som vanligt med Alannas lack finns det inte mycket att klaga på. Formulan är bra och torktiden är riktigt bra - liksom pensel och flaska. På bilderna ser ni tre lager It's a Girl! (hade nog räckt med två om jag inte vore lite klantig...) toppat med Seche Vite. Tyvärr har jag lyckats skada lacket på ett finger som ni kan se, och jag har uppenbarligen varit alldeles för dålig på att ta hand om mina nagelband.. (Just nu är det väl mer magen som smörjs in kan jag erkänna....)
 
 
 
 
 
 
 
 
För er som inte haft chansen att testa Alannas lack kan jag verkligen rekommendera dem. Jag har tidigare köpt direkt från Alanna via min härliga langare i Australien, från den Singaporebaserade webshopen Shoppe Eclecticco (som verkar ha upphört...) och den här omgången köpte jag från Color4Nails i USA. Vill man bara ha enstaka flaskor kan det nog löna sig att handla från Norway Nails också även om det blir ett rätt mycket högre milliliterpris... Men ja, alla Alanna Renee-lack jag har haft att göra med hittills har varit värda sitt pris! No doubt!

Kommentarer

  • Michan- Beauty by M säger:

    Synd att det inte är lika fint på naglarna som i flaskan, men det är fortfarande ett himla vackert lack :D
    Vet ni Prickens kön? Jag gissar på en liten kille :)
    Själv väntar jag en liten tjej som kommer i mitten på April :D<3

    2014-01-23 | 12:11:25
    Bloggadress: http://beautybym.se

Kommentera inlägget här: