NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: favorit i repris

Kategori: Naglar

Idag blir det en favorit i repris, fast i ny färgställning. Huvudstjärnan i den här nailarten är ytterligare ett lack av de jag fick i födelsedagspresent av min sambo och alltså ytterligare ett Sephora. Den här gången är det Green Tea Time som in ska få se. Det ser ut som ett krämlack men det finns skimmer i det - skimret är dock ganska sparsamt doserat och det är precis ton i ton med basen så det syns nästan inte alls. Däremot gör skimret det här lacket väldigt lämpligt för övningarna i dagens inlägg - watermarble. Lacket flyter ut lättare med skimmer i tycker jag mig ha märkt, vad säger ni andra som sysslar med med marbles än jag gör?
 
Naglarna är målade med vitt som bas - White on White från China Glaze. På alla naglarna utom ringfingrarna har jag sedan svampat en gradient med hjälp av WoW och GTT. Ovanpå detta är det lagt vita prickar av WoW med hjälp av ett dottingtool. På ringfingrarna har jag istället gjort en chevron watermarble med hjälp av samma lack. Jag blev riktigt nöjd med min nailart den här gången och den fick vara kvar över begravningen av vår proinspektor tidigare i somras. Jag har naglar i samma design tidigare (här och här) men dessa är nog de jag är mest nöjd med ändå - gradienten blev mjuk och bra och watermarblen blev precis som jag ville ha den. Tyvärr har jag inte lärt mig av mina misstag utan gjorde samma misstag som så många gånger förr - fotograferade inte nailarten förrän det nästan var dags att ta bort den. Så, bortse från lite släpp i kanterna och tipwearen och försök se hur snygg den faktiskt HAR varit.. =)
 
 
 
 
 
 
 
Som sagt - jag är riktigt nöjd med den här nailarten (i alla fall som den såg ut från början) - vad tycker ni andra? Vill ni se mer nailart så samlas alla nailartdårar hos Angelica, precis som vanligt, för Nail Art Sunday så glöm inte att kika in.... Och glöm inte heller att det som vanligt är Blå Måndag imorgon - jag hoppas vi ses då? Tjipp!

Kommentarer

  • Zara TracesOfPolish säger:

    Jättesnygg, älskar hur diskret färgövergången är mellan det vita och det turkosa. Marblingen är perfekt!
    Ang färger för marble kan du vara något på spåret, dock känns det som mycket blandat vad som funkar hos mig. Ju nyare dessto bättre brukar vara ett säkert kort för mig :)

    2014-08-10 | 20:27:59
    Bloggadress: http://www.tracesofpolish.com
  • My Nail Polish Online säger:

    Så fint det blev!

    2014-08-10 | 21:47:51
    Bloggadress: http://www.mynailpolishonline.com/
  • Gelic' nail art säger:

    Så himla snyggt! :D

    2014-08-10 | 22:46:07
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se
  • Lela säger:

    Gillar dessa manikyrerna, de är alltid så fina på dig. Denna är inget undantag, däremot får jag mer känsla av vinter än sommar av att titta på den. Men vad spelar det för roll?:)

    Svar: Åh, tack!
    Det kanske till och med behövdes lite vinterkänsla efter all den här värmen! :)
    Tove

    2014-08-11 | 19:38:22
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Lackert säger:

    Wo så fint, färgen är ju hel mysig åxå

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2014-08-11 | 22:26:14
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/
  • Helena säger:

    Helt underbar manikyr!

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2014-08-17 | 16:55:54
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här: