NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: Tema kretskort

Kategori:

Idag ger Lelack oss ett svårt tema, relaterat till datorer igen - innan har det varit tema operativsystem och idag är det tema kretskort. Liksom med operativsystemsveckan så var jag väldigt grubblande och funderande och visste inte alls vad jag ville göra. Jag visste bara att jag inte ville göra något i grönt, eftersom jag tänkte att så många andra skulle göra det. Allra helst ville jag komma på något eget, roligt - en annorlunda tolkning på temat så att säga. Så blev det ju tyvärr inte, men jag är rätt nöjd ändå.
 
Jag har en mängd "datornördar" i min vänkrets som alla blev bombade med frågor om hur sjutton jag skulle göra.. Ingen hade någon alternativ idé utan det var en bildlik tolkning som var på allas läppar. Däremot hade folk olika idéer på var jag kunde få inspiration. En av grabbarna rekommenderade bland annat ett kretskort i svart och guld, som tydligen ska vara någon form av klassiskt kretskort som alla "i svängen" känner igen.. Vi kör på det tänkte jag!
 
 
Det blir ju lite annorlunda än ett grönt i alla fall, även om det inte blir en egen, skruvad tolkning.. Sagt och gjort. Preppade mina naglar som vanligt med Mavalas Miracle Nails och sedan ett lager svart lack från Star Nails - ruggigt bra svart lack; torkar snabbt, täcker på ett lager och blir svart och blankt och fint. Enda nackdelen är att det torkar snabbt och därför riskerar att bli "holosjukt" utan att vara holo - det drar med sig det nästantorra lacket om man råkar måla på ett ställe mer än en gång.. Det guldiga är målat med pensel på frihand och tog sjukligt lång tid. Detta är en manikyr som faktiskt bara blev på en hand och som dessutom målades över loppet av två dagar och inte en kväll som det brukar vara. Det kändes MYCKET märkligt att gå till jobb med åtta svarta naglar och två målade i svart och guld! Men men, vad gör man inte för konsten? ;)
 
Jag funderade ett tag på om jag bara skulle låta mig inspireras av färgerna och mönstren överlag på kretskortet men bestämde mig till slut för att verkligen göra en bildlik tolkning, eller i alla fall försöka. Varje nagel är därför en del av kretskortet, fast i lite annan skala än på bilden.. Om ni vill kan ni ju roa er och försöka hitta varje del.. ;)
 
 
 
 
 
 
          
 
     
 
Vill man se fler kretskort på naglar så rekommenderar jag ett besök hos Lela som håller i Nail Art Sunday som vanligt. Jag har tjuvkikat på Bloglovin och sett att det redan ramlat in ett gäng bidrag så det blir nog en del att kika på om man vill! Själv ska jag nu nailarta vidare och sen ska jag på dop! Snälla - låt mig inte tappa guddottern! Tjipp!

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Gud vad snyggt! Måste ha tagit en del tid att göra ja, men resultatet, wow!

    Svar: Ja, som sagt tog det lite tid och det var en hel del jobb,men jag är nöjd med resultatet så då spelar det ju mindre roll.. :D
    Tove

    2013-09-01 | 11:53:54
    Bloggadress: http://colorbyte.se
  • Jennifer säger:

    Wow!! "Riktigt imponerande" utbrast maken bredvid mig i soffan och jag kan inte annat än att hålla med! Verkligen snyggt!!

    Svar: Nej, men vad kul.. Kul att man kan engagera andra än bloggläsarna också.. ;)
    Tove

    2013-09-01 | 12:58:14
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Wow, sååååå läckert! Otroligt bra gjort. :-)

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2013-09-01 | 12:58:32
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Gelic' Nail Art säger:

    Snyggt! Riktigt välgjort och bildlikt! :)

    Svar: Tack så mycket! Ja, jag gillar antingen helt skruvade tolkningar eller väldigt bildlika.. =D
    Tove

    2013-09-01 | 14:12:40
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Sara säger:

    Oj! Shit vilken snygg nailart och vilket jobb!

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2013-09-01 | 15:37:49
  • Malin säger:

    Wow, ser väldigt avancerat ut och väldigt snyggt! Ser nästa lite Maya/Inka aktigt ut också :)

    Svar: Ja, antingen det eller grekiska krukor kanske.. Det var hyfsat avancerat.. eller ja, inte avancerat i sig, men pilligt som attan..
    Tove

    2013-09-01 | 16:30:52
  • Sofie säger:

    Är sjukt imponerad! Vilket jobb! Vilken nailart! Riktigt snyggt alltså. :)

    Svar: Tack så mycket! =)
    Tove

    2013-09-01 | 17:22:18
    Bloggadress: http://drops-of-color.blogspot.se
  • Annefia säger:

    Åh WOW! Riktigt superimponerande och snyggt dessutom!

    Svar: Åh, tack så mycket.. Kul med all positiv respons, det gör arbetet extra värt det!
    Tove

    2013-09-01 | 19:31:06
    Bloggadress: http://blogg.fialand.com/
  • Matilda säger:

    Så häftigt, men vilken jobb du måste lagt ner! :)

    Svar: Jepp, det var en del jobb, men det är ju bara kul så..
    Tove

    2013-09-01 | 19:31:54
    Bloggadress: http://matildasari.blogg.se/
  • Lela säger:

    Fullkomligt älskar ringfingret, alla fingrar är suveräna men ringfingret är i en annan division:)

    Svar: Ja, jag är mest nöjd med den också faktiskt.. Det är inte en slump att den delen sitter på ringfingret.. =D
    Tove

    2013-09-01 | 19:57:05
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Helena säger:

    Oj, vilket jobb du lagt ned och va fint det blev! Gillar färgerna du använt.

    Svar: Tack så mycket! Jag gillar också färgerna, det känns stilrent och bra, trots att det är plottrigt.. =)
    Tove

    2013-09-01 | 21:54:50
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com
  • My Nail Polish Online säger:

    Wow säger jag bara! Väldigt bra gjort!

    2013-09-02 | 06:32:08
    Bloggadress: http://www.mynailpolishonline.com/

Kommentera inlägget här: