NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Maybelline: Bubblegum Prism

Kategori:

Idag blir det ytterligare en positiv överraskning som ska få presenteras, Bubllegum Prism från Maybelline. Jag har använt det här lacket en gång innan och då "förstörde" det helt min rosabandet-manikyr . Det gav inte alls det rosa skimret som jag hade tänkt mig och hoppats på, och efter att ha testat det igen förstår jag helt klart varför.. =) Jag har sedan dess ogillat lacket, troligen ganska mycket på grund av min upplevelse i oktober. Länge har jag därför lekt med tanken på att göra mig av med det, men så bestämde jag mig ändå för att ge det en sista chans innan jag skar av banden.. I det här fallet har jag testat lacket över TGR #31, ett skiffergrått skimmerlack som jag inte hunnit visa upp här än. 
 
Det här är ett utpräglat layeringlack/effektlack och jag tror att det hade varit helt omöjligt att få opakt på egen hand - det hade i alla fall krävt helt orimligt många lager. Det är lätt att måla med, det blir utan problem jämnt och snyggt och håller inte exempelvis på att valla sig eller sånt trams. Det är ett skimmerlack, eventuellt med lite diskreta flecks i. Som ni ser ser det HELT olika ut i flaskan och på naglarna. I flaskan är det verkligen bubbelgumsrosa - på naglarna blir det mest blått/blålila. Det skiftar dock till i rosa, lite beroende på vinkeln.
 
Flaskan och penseln är bra att använda, precis som lacket. Däremot är torktiden inte direkt något att hurra för - men trots det får lacket hamna i högen med lack som ska vara kvar.. Det verkar vara mycket svårt att ta sig därifrån.. ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
För att visa effekten av lacket har jag valt att lägga olika många lager av lacket på fingrarna. På lillfingret är det ett lager, på ringfingret två. Långfingret pryds av tre lager och pekfingret fick fyra. Jag har inget topplack på någon av naglarna och det märks eftersom jag råkat kladda lite med fingrarna när jag skulle fotografera. Lacket hade inte helt hunnit torka och fastnade i fingret bredvid.. ;)  Lacket blir gradvis mer rosa med fler lager, men det rosa försvinner lite när lacket torkar och det går då tillbaka till lite mer blått igen.
 
Ha en underbar torsdag!

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Vad coolt att du gjort en gradvis lackning, man ser det verkligen. :-) Läckert. :-)

    Svar: Ja, jag tyckte att det blev ganska fräckt.. Och ja, det blir stor skillnad mellan de olika lagren..
    Tove

    2013-07-04 | 11:59:41
    Bloggadress: http://www.colourit.se

Kommentera inlägget här: