NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Holofredag: Gina Tricot - Holographic Multi

Kategori:

Till skillnad från igår ska jag nu visa er en total och makalös besvikelse - Holographic Multi från Gina Tricot.
Att man ens kallar det här för "holographic" borde fan rendera i en anmälan för falsk marknadsföring. Jag har testat ALLA sorters ljus för att försöka få fram ens en tillstymmelse till regnbågar - allt förgäves. Vare sig med blixt, direkt solljus, elektriskt ljus eller bygglampa kan man få det här lacket att ens blixtra till lite. Att jag dessutom visar upp det på en holofredag är ju egentligen bara sorgligt och ett uttryck för min avsaknad av fler bilder på hololack.. =/ Jag skyller dessutom på att detta är det första hololacket jag fick lägga fingrarna på, i en reaback på Gina Tricot, i ett litet set med fyra flaskor. Tidigare har jag visat er Holographic Green som jag då tyckte var fint med regnbågar... haha säger jag bara.. Visst är det mer holografiskt än såhär, men det är marginellt det..
 
Att färgen dessutom är sjukt tradig och intetsägande och att finishen är helt utanför min smak, det gör ju inte saken bättre. Urk.. Det enda positiva med det här lacket är att det är lätt att måla med - det blir snabbt jämnt och sprider sig enkelt på nageln. Dessutom är penseln bra att måla med, trots att flaskan är liten. Men ja, där slutar väl de positiva aspekterna kan man säga.. Lacket är skirt - på bilderna ser ni tre lager och inget topplack, det är oholografiskt och det har en tradig färg OCH finish.. Nä, inget att hurra för på något sätt faktiskt.. För en gångs skull får ett lack faktiskt flytta ut ur samlingen - antingen blir det någon liiiiiiiten andel av det här i ett frankenlack eller så får det åka till återvinningen (fast flaskan behåller jag i alla fall.... =))
 
 
 
 
Mer holografiska hololack får ni se hos Skimmerskuggan om ni vill! Till nästa vecka vågar jag nästan lova något roligare än det här... Ciao!

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Mmm det var en tråkig färg måste jag nog säga tyvärr...men det är många som gillar såna här färger ändå...

    Svar: Ja, fast det är långt ifrån min tekopp.. Det finns betydligt roligare färger - och finishar! =)
    Tove

    2013-07-05 | 12:09:28
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • kerstin säger:

    Vilken besvikelse!

    Svar: Jo, det kan man verkligen säga.. Som sagt, att det där får kallas holografiskt är lite märkligt egentligen..
    Tove

    2013-07-07 | 10:41:20
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: