NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Alanna Renee - Butterbeer

Kategori:

Kommer ni ihåg när jag köpte nästan hela kollektionen av Alanna Renees kollektion "Magical World", inspirerad av olika företeelser i Harry Potter? Tack vare en fantastiskt fin vän i Australien lyckades jag köpa lacken trots att Alanna inte skeppar internationellt. (Thanks again Ed! <3 )
 
Jag har visat upp ett par av lacken här, så som Avada Kedavra, Draught of Peace och fina Patronus. De andra har ni bara fått se flaskbilder eller promotionbilder på, men idag är det dags för ytterligare en liten skönhet att visa upp sig - Butterbeer. Butterbeer har lite samma koncept som Avadra Kedavra (och Stupefy som jag inte visat än) med en crelly som bas och vita småglitter och lite större hexagoner i. Däremot är det såklart olika färg på crellybasen. I Butterbeer är den härligt mjukorange - en ganska ljus, väldigt snäll, orange som verkligen påminner om en blandning mellan smörkola och ljus öl.. Ganska så diskret på håll, men det händer ändå massor i den.. Underbart!
 
Först en liten uppfräschning - vad är egentligen butter beer? Jo - det är ungefär som vår choklad, den kan serveras rykande varm eller isande kall.. Den lilla skillnaden är väl att den är svaaaagt alkoholhaltig, men inte tillräckligt för att folk ska bli berusade verkar det som och den säljs ju till Harry och hans vänner trots att de är unga fortfarande.. 
 
Såhär ser Butter Beer ut i filmerna..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så här ser Butter Beer ut på naglarna..
 
Visst kan man se inspirationen? Jag gör dock inte riktigt lacket rättvisa på de här bilderna med mina rejält nerfilade naglar.
 
Butter Beer i Alannas tappning (pun very much intended!) är härligt krämigt, lättlackat och torkar fort. På bilderna ser ni tre lager Butter Beer och ett lager Seche Vite. Vill man ha helt glasblanka naglar får man nog ta på ett lager Seche Vite till direkt, och definitivt dag två. Glittret hamnar för det mesta ganska jämnt utspritt men ibland får man dutta till lite för att få det riktigt bra. Torktiden är som sagt bra - när alla tio naglarna är målade är nagel nummer ett helt klart redo för ett nytt lager. Till slut blir det verkligen precis som jag hade tänkt mig det - en orange smörkola-öl med härliga små bubblor under ytan! Tyvärr trodde jag inte riktigt att det skulle bli såhär eller att jag skulle gilla det, så jag beställde bara bara en flaska.. *facepalm!*
 
Hoppas ni andra har en fin lördag, själv börjar jag jobba vilken minut som helst! 24 timmar den här helgen! Tur att det ger liiite extra pengar i alla fall! Ciao!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: