NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday - tema Vintage

Kategori: Naglar

Jag hade egentligen tänkt mig något HELT annat, fast i ungefär samma färg - det här inlägget hade jag tänkt mig lite senare under denna veckan.. Men så smög jag in hos Lela och smygkikade och såg att någon annan hade gjort den här tolkningen av temat. Så here it goes.. 
 
Imorgon börjar ett av, i mina ögon, härligaste evenemangen under året - Musikhjälpen. I år är det Kodjo Akolor, Emma Knyckare och Sarah Dawn Finer som är programledare och årets tema är att alla kvinnor världen över ska kunna överleva sin graviditet. De tre programledarna är inlåsta i en glasbur - i år i Göteborg - och sänder direktsänd radio dygnet runt i en vecka. Man kan bidra på en mängd olika sätt, det enklaste är att önska musik vilket kostar 50, 100 eller 200 kronor. Alla insamlade pengar går till Radiohjälpen som i sin tur delar ut pengar till lokala projekt för att uppfylla syftet. 
 
Förra året gjorde jag en nailart av loggan för Musikhjälpen som jag använde till en Nail Art Sunday då. Vintage ska tydligen vara något gammalt av god kvalitet, runt 25 år. Min nailart är ju helt klart inte 25 år men jag känner i alla fall att den är av hyfsat god kvalitutta om jag får säga det själv. Och tänk, det får jag ju...här i alla fall.. :) Av något sämre kvalitet är bilderna, fortfarande är det mobilbloggande som gäller och bilderna är screenshots av bilderna i det gamla inlägget..  Vill man se bättre (eller i alla fall skarpare) bilder så kan jag alltså rekommendera att klicka in på det gamla inlägget.. Där finns också en beskrivning på hur nailarten är gjord.
 





Glöm inte att kolla in hos Lela för mer nailarts på temat Vintage! Tjipp! 

Kommentarer

  • Sussie - Fastnaglad säger:

    Snygg tolkning av loggan, den är jättefint målad och har du verkligen hittat passande nagellacksfärg :) Och nusikhjälpen är ett mycket bra evenemang!

    Svar: Lacket är faktiskt framfrankat enbart till detta så det var ju tur att du tyckte att det passade.. ;) Tack så mycket för komplimangerna..
    Tove

    2013-12-08 | 21:23:52
    Bloggadress: http://fastnaglad.blogg.se
  • Lela säger:

    Jag kommer ihåg när du visade denna första gången:) Den är lika fina nu som då.

    Svar: Ja, fast bilderna var bättre när de inte var screenshottade. ;) Och ja, jag gillar den..
    Tove

    2013-12-08 | 22:50:43
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Anki säger:

    Oj, är det magnetlack eller har du gjort det själv?

    Svar: Jag har gjort det helt själv faktiskt. Frankade ihop basfärgen med hjälp av två lack jag hade hemma till en bra färg och målade hela nageln med den färgen. Sedan blandade jag i lite vitt i och svampade största delen av nageln från centrum och utåt. I med mer vitt i lacket och svampa en lite mindre yta från centrum, och så en gång till. Sen målade jag linjerna med en tunn pensel och svampade till slut med bara vitt i mitten. Loggan är målad med akrylfärg däremot och var lite pillig att göra.. ;)
    Tove

    2013-12-09 | 08:56:17
    Bloggadress: http://www.annkicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här: