NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

NailArt Sunday: Fritt val

Kategori:

Så var det söndag igen, denna härliga dag i veckan. Självklart ska det nailartas på söndagar. Min var faktiskt gjord i förväg för att hinna med allting, och för att den var aktuell tidigare i veckan.
 
Basen är ett frankat lack, gjort av Nail Him från H&M och Lime Cream från La Femme Beuty. Sedan är det, i centrum och utåt, svampat med samma blandning fast med lite vitt i och sedan två gånger till med mer och mer vitt i, för att få en ljusnande effekt. I mitten är det sedan svampat med vitt, efter att linjerna från ytterkanterna in mot centrum var målade med en tunn pensel.
 
På ringfingrarna var det sedan målat - med akrylfärger i olika färg - Musikhjälpens logga - den röda jordgloden med radiosymbolen i, bannern ovanför samt ett något misslyckat försök till de vita rankorna undertill. Efter ett tag lyckades jag komma fram till hur jag skulle kunna få tillräckligt tunna linjer och hade jag kommit på det tidigare hade kanske även rankorna blivit tillräckligt bra för att jag skulle bli helt nöjd. Men ja, nöjd är jag väl ändå. Självklart toppades det hela med Seche Vite..
 
Musikhjälpen har alltid varit ett favoritevenemang för mig, ända sedan det startades. Har ni inte uppmärksammat det tidigare så rekommenderar jag att ni gör det nu. Idag är sista dagen och i skrivande stund är det 13 miljoner insamlat för att ge alla barn rätten till rent vatten att dricka. Man kan bidra på en mängd olika sätt. Kolla in på http://www.musikhjalpen.se för mer info och skänk gärna en slant om ni kan. 
 
 
 
 
Kolla gärna in hos Lela för att se fler bidrag till NailArt Sunday! Godnatt!
 

Kommentarer

  • Pamsan säger:

    Underbart bidrag och riktigt snyggt. Älskar Musikhjälpen. Vinterns höjdpunkt. :)

    Svar: Ja, verkligen! Älskar nog egentligen framför allt hur sköna, snälla och underbara människor blir under den här perioden!Tack så mycket!
    Tove

    2012-12-16 | 11:58:26
    Bloggadress: http://pamsan.wordpress.com
  • Jannike säger:

    Snyggt!!

    Svar: Tack!
    Tove

    2012-12-16 | 13:24:34
    Bloggadress: http://jamaluei.blogspot.com
  • Tess - enstorbitavmig.blogspot.com säger:

    Detta var fint, och det måste ha tagit tid att göra =D

    Svar: Tja, det tog ett tag, men gjorde gradienten och linjerna en dag och själva loggan en annan dag. Men loggan tog mindre tid att måla än jag trodde det skulle göra. Tack för berömmet!
    Tove

    2012-12-16 | 14:04:09
    Bloggadress: http://enstorbitavmig.blogspot.se
  • Gelic' nail art säger:

    Snyggt! Såg direkt att det var musikhjälpen, så bra jobbat! Gillar gradienten du gjort och effekten av färgerna! :D

    Svar: Wie, vad roligt att höra! Hade först en idé om att göra den loggan med de tre ansiktena, men insåg att det nog låg lite utanför min förmåga.. Tack för komplimangerna!
    Tove

    2012-12-16 | 14:46:08
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Lela säger:

    Jag har nog levt under en sten för jag hade ingen aning om vad musikhjälpen var för något för tills någon dag sedan då FB svämmade över med inlägg om just musikhjälpen. Inte sett loggan själv men det var snyggt ändå:)

    Svar: Oj, hur man kan missa musikhjälpen förstår jag inte - det är det enda det har tjatats om överallt tycker jag. Men jaja.. Tycker mest att det är ett härlig evenemang och det ger en ett härligt sällskap på natten när man inte kan sova.. Tack för komplimangen..
    Tove

    2012-12-16 | 19:47:54
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Sofie säger:

    Vilken härlig tribute till ett sådant bra ändamål. Snyggt jobbat!

    Svar: Tack så mycket.. Jag gillar ju Musikhjälpen så. Det var lite pill, men det är ju ett bra terapijobb! =)
    Tove

    2012-12-21 | 19:43:51
    Bloggadress: http://drops-of-color.blogspot.com
  • Sminkan säger:

    Fantastisk manikyr! Wow! Jag fattar inte hur du hade tålamod och "pillighet" att klara av det så jag är såklart superimponerad!

    Svar: Tackar! Det var pilligt och så, men det gick faktiskt lättare än jag trodde det skulle. Dock hoppade jag den första idén att göra loggan med de tre ansiktena på tummen, det hade nog legat lite utanför min förmåga och jag vet inte hur glada Jason, Gina och Kodjo hade blivit över de porträtten jag hade lyckats prestera.. =D
    Tove

    2012-12-22 | 16:37:54
    Bloggadress: http://www.sminkan.com

Kommentera inlägget här: