NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön onsdag: Depend 227

Kategori:

För att jämna ut oddsen lite så visar jag  upp ytterligare ett lack som är svårdefinierat. Karin, som håller i Grön Onsdag, får avgöra om det är godkänt eller inte..  =D
 
Precis som med mitt bidrag till Blå Måndag i måndags är detta ett lack som ligger på gränsen mellan blått och grönt. Efter moget övervägande, med detaljstuderande av flaskan under ljus, har jag dock till slut bestämt mig för att det gröna överväger. Därför får lacket äran att bli bidrag till Grön Onsdag denna vackra, soliga onsdag.
 
När jag tittar på bilderna här kan jag dock konstatera att lacket ser mer grönt ut i flaskan än det gör på mina bilder. Det var ett litet tag sen jag faktiskt använde lacket och plåtade dessa bilderna (min manikyr från Nail Art Sunday är fortfarande kvar..=)) så jag minns inte riktigt om detta är rent färgmässigt rättvisande bilder eller inte.
 
 
Det jag i alla fall vet är att det är tre lager på bilderna, och inget topplack på. Som ni kan se på bilden över och under så har det alltså en bra glans, men är skirt och efterlämnar en del VNL med tre lager tyvärr.
 
 
 
 
Precis som jag tycker att det brukar vara när man pratar Depend så är lacket lättmålat och hamnar precis där man vill ha det. Inga problem med torktiden heller - här har jag målat på lager två direkt när lager ett är målat på alla naglarna, och likadant med lager tre. Sammantaget tycker jag att det är ett riktigt bra lack, om man bortser från den lilla detaljen att det är skirt. Just att det är skirt tycker jag egentligen inte gör så mycket, så länge man är medveten om det innan - då har man ju möjlighet att antingen använda underkläder eller att ha gott om tid på sig och kunna lacka fler lager.
 
Hoppas att ni alla har en härlig onsdag, själv ska jag vara ledig och hemma och mysa med hunden. Med tanke på att det är soligt och fint ute kanske det blir lite swatchande också - tror till och med att man skulle kunna sitta på balkongen och måla idag! =)
 
Ciao!

Kommentarer

  • Gelic' nail art säger:

    Spännande nyans, sådär svårdefinierad. :)

    Svar: Ja, lite grann sådär. Egentligen så hade det ju inte spelat någon roll, det är ju just det där bara om man ska definiera det som passande till grön onsdag eller till blå måndag.. =D
    Tove

    2013-04-17 | 14:51:48
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Karin säger:

    Fint! Klart du får vara med!

    Svar: Tack!
    Tove

    2013-04-17 | 21:02:27
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • Sussie säger:

    Det var en snygg färg! Fast ja, svårdefinierad men jag skulle definitivt säga att den är grön, speciellt när man förväntar sig ett grönt lack, så letar liksom hjärnan efter det gröna i det och det finns ju grönt däri. Men vad härligt det låter att måla naglarna på balkongen, härligt att våren äntligen verkar vara på väg nu.

    Svar: Ja, det är riktigt skönt att det äntligen börjar gå mot vår! Som jag har längtat och väntat på att kunna anvädna balkongen igen! =)
    Tove

    2013-04-17 | 22:02:07
    Bloggadress: http://fastnaglad.blogg.se

Kommentera inlägget här: