NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Gina Tricot Silverlake

Kategori:

Idag får ni ett bonusinlägg. Jag såg att jag bara lagt upp flaskbilder på underbara Silver Lake från Gina Tricot och min storshopping där.. De andra två i samma färgskala, Sapphire Blue och Wannabe, har fått visa upp sig tidigare och nu är det alltså Silver Lakes tur.
 
Silver Lake är ett silver-turkos-aqua-blått lack, fullt med grovt skimmer/microglitter. Återigen är det alltså ett svårdefinierat lack, både vad gäller färg och finish. Vad som däremot inte är svårdefinierat är att det är snyggt!
 
På bilderna är det två (om jag inte minns fel) lager lack och ett lager Seche Vite. Jag har inte noterat något kring vare sig torktid eller glans, så jag antar att jag har dragit på Seche Vite direkt efter.. De andra två lacken var dock hyfsat snabbtorkande och inte så glansiga, så det är väl kanske min något kvalificerade gissning. Jag tog upp och kollade på penseln nu och den ser bra ut, precis som de flesta av penslarna i mina Ginalack har varit - det är bara ett lack som haft lite av ett måndagsexemplar till pensel. Dessutom står i mina anteckningar att lacket var lätt att måla med och att det glider på fint utan att kladda. (Det ser dock lite kladdigt ut på bilderna, men det kan nog vara min teknik också.. =))
 
 
 
 
 
Nu ska jag dra med mig min käre man och handla - ikväll blir det LCHFwok och sedan icke-LCHF-chokladkakor! =) Bästa kombon! Ciao!

Kommentarer

  • Gelic' nail art säger:

    Fin färg när det går åt det blåa kalla. :)

    Svar: Ja, jag gillar verkligen det..
    Tove

    2013-04-17 | 19:50:56
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: