NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Tunt med inlägg

Kategori:

Ville bara säga att jag vet att det varit lite tunt med inläggen här på sistone. Och jag vill också dementera ett tidigare inlägg, nämligen slutsatsen i ett NailArt Sunday-inlägg här. Eller ja, numera stämmer det kanske för alla andra, numera är han nämligen upptagen.. ;) Det är också lite av anledningen till att det är tunt med inläggen här..
 
Drömde en mardröm för två nätter sen, sådär som jag trodde att man bara kunde göra när jag var liten. Vaknade med en tårblöt kudde och ett bultande hjärta och andan i halsen. Somnade om efter lite strykningar på ryggen, men vaknade ändå ledsen, nerstämd och irriterad.. Mardrömmen? Jag hade bitit av ALLA mina naglar...
 
Har dock brutit av två naglar, både den korta tumnageln och min "fotohands" långfinger. Tumnageln klarar sig bra ändå, men långfingernageln är bruten låååååååångt ner, en bra bit innan fingertoppen. Har lagat den med nagellim och en lösnagel så länge och hoppas att den ska klara sig tills den växt ut tillräckligt långt för att kunna fila ner alla naglarna dit.. Har önskat mig ett gellack-kit i julklapp och hoppas i så fall att det ska kunna hjälpa den lite extra!
 
 
Här kommer i alla fall lite bilder på naglarna som de ser ut nu. Här har jag inte förstärkt med lösnagel och ni kan se sprickan på sidan av långfingernageln..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lacket är det underbart lila Glamarama från H&M, ett lila skimmerlack med rejält med oumpf i. Färgen blev i stort sett heltäckande på två lager, även om det ser ut som om jag har rejält mycket VNL på naglarna i motljus från solen. Formulan är helt okej, färgen hamnar där man vill ha den och det är lätt att måla med. Och färgen, den är fantastisk!
 
Testade sedan, innan jag skulle lacka av, ett grafittilack ovanpå. Detta är något jag i stort sett aldrig testat, även om jag har ett par sådana lacker hemma. Men nu var jag sugen. Har kollat runt en del och sett tips om att inte måla hela nageln i ett svep, utan i små duttar, för att få ett snyggare mönster.
 
Grafittilack från IsaDora - #813
 
Tyckte ändå att det blev rätt okej som en effektnagel, men är långt från övertygad om grafittilackens storhet.. Nailartar hellre på frihand i så fall!
 
Nu ska jag nanna en liten stund innan mannen kommer hem från jobb.. Ikväll väntar Svenska Hjältar!
 
Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: