NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

NailArt Sunday: Pojkvän/partner

Kategori:

Idag är det söndag, och därmed dags för NailArt Sunday. Yay!
 
Temat för veckan är pojkvän/partner, vilket för mig var jäkligt svårt att dra några trissor på. Funderade i massa olika banor, men kom inte på något riktigt bra. Planen var sedan länge att göra en svan på vardera hand, som tillsammans skulle bilda ett hjärta med hjälp av halsarna, detta då svanar är ett av de få monogama djuren i vår värld. Det orkade jag dock inte när jag kom hem efter en lång men härlig helg fylld med Höstgasque i fredags och släktmys resten av helgen. Istället blev det den ultimata - men något uttjatade - symbolen för kärlek. Here we go!
 
 
 
 
 
Sen satt jag ett tag och tittade på mina naglar och kände mig riktigt missnöjd och tradig. Så här lätt kan jag inte göra det för mig och framför allt kändes det alldeles för puttinuttigt för mig. Så satt och snackade med en kompis och berättade vad jag skulle göra. Vi diskuterade vad som utmärker den  ultimata, perfekta pojk/flickvännen. Det enda vi kunde enas om till slut, det var att den perfekta mannen/kvinnan - ja, hen kan man titta sig i månen efter! Så, där hade vi det. Tur att man får lov att göra långsökta tolkningar på temat hos Lela!
 
Ett lager Something Blue från H&M
 
Ett lager SMOKY TUXEDO från Kicks
 
Prickar i olika storlek med guldakryl
 
En måne målad i akrylfärg, guld och vitt blandad.
 
Toppat med ett lager Seche Vite, klart!
 

Självklart, som vanligt, så blev klockan massor och det är dags att jobba imorgon, så nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon ska jag kolla i övriga bidrag till NailArt Sunday
 
Ciao!

Kommentarer

  • Lela säger:

    Ha ha jag gillade den andra tolkningen:) långsökt men talande!

    Svar: Ja, men eller hur! =)
    Tove

    2012-11-12 | 12:45:18
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: