NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday - nail stickers

Kategori: Naglar

Snabbt inlägg idag, vi ska snart ge oss av för att träffa en föredetta kollega och hämta hem motorcykeln inför säsongen. (Jag får dock nöja mig med bilen till min stora förtret - är sjukt sugen på att åka motorcykel men även om det skulle vara praktiskt möjligt för mig att krypa ihop  i den positionen jag måste så finns det inte en suck i världshistorien att jag får på mig skyddskläderna, vare sig byxorna eller jackan passar i nuläget...)
 
För ganska länge sedan, typ i september, hittade jag nailstickers på H&M. Det var när GITD (glow in the dark) var som allra mest intressant för mig och eftersom detta var just GITD-stickers så föll jag ju såklart som en fura. Jag var tvungen att testa helt enkelt. Hur det gick? Tja, vi kan väl nöja oss med att konstatera att nail stickers inte är min starka sida, det var stört omöjligt att få det jämnt på mina naglar. Hur jag än försökte så blev det veck och jävelskap. Däremot var jag imponerad över effekten i dem, så på någon som kan använda stickers hade de här säkert varit jäkligt coola. Själv hade jag nog föredragit att måla samma mönster själv med självlysande färg på frihand istället - det hade nog blivit ett snyggare resultat för mig då.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
För mer, och kanske snyggare, nailart så är rekommendationen att besöka Lelack idag, som alla andra söndagar. Där samlas alla deltagare till Nail Art Sunday och har lite show off. Tjipp!

Kommentarer

  • Lottsky säger:

    Fint ändå och blev ju en kul effekt i mörkret. =) Skulle aldrig i livet våga mig på sådana där heltäckande stickers, har fullt sjå som det är med sådana där små märken man klistrar på naglarna...

    Svar: Ja, effekten var riktigt bra, frågan är ju om jag kan klippa ut de små bitarna istället och klistra på en och en..=) Eller så skaffar jag bara en riktigt bra GITD-färg och målar med.. =)
    Tove

    2014-05-04 | 13:06:40
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Zara TracesOfPolish säger:

    Snygg effekt, synd att passformen var så dålig. Inte det lättaste motivet att få till på fri hand känns det som, iaf för min hand ;)

    Svar: Tja, fast ganska lätt ändå, det behöver ju inte se ut precis så här.. Lite prickar med en dottingtool och lite kryss med en tunn pensel - det skulle jag nog kunna få till.. =) Svårigheten för mig är nog att hitta en riktigt bra GITD-färg som täcker bra ovanpå svart.. =)
    Tove

    2014-05-04 | 19:48:05
    Bloggadress: http://www.tracesofpolish.com
  • Anki säger:

    Coola var dom i mörkret, men såg för krångligt ut för mej.

    Svar: Ja, effekten är cool som sagt, men jag och stickers är nog inte bästa kombon känner jag..
    Tove

    2014-05-05 | 08:45:01
    Bloggadress: http://www.annkicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här: