NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: H&M - Did I Tell You?

Kategori: Naglar

Dagens lack är såklart blått, det är ju ändå måndag. Precis som förra veckan är det en layering som ska visas upp, även denna är gjord med Ocean Blue från Colorama som bas. Dock är jag mer nöjd med den här kombinationen än jag var med förra veckans. Idag ska ni få se ett lack från H&M - Did I Tell You? - över tre lager Ocean Blue.
 
Did I Tell You? är precis som förra veckans lack, Aqua Glitter, en klar bas med glitter i. I Did I Tell You? är det blått glitter i olika storlekar och former, framför allt små och stora hexor. Glittret är ganska sparsamt, om det ens är möjligt att få det täckande på egen han skulle det nog kräva väldigt många lager. Det är dessutom, framför allt vid första lagret, svårt att få glittret att flytta sig från penseln till nageln - det vill gärna tillbaka till flaskan så att säga. Efter tre lager, som ni ser på bilderna, är det dock rätt lagom mycket glitter för min del. Glittret i Did I Tell  You? har en lite annan blå nyans än Ocean Blue vilket jag tycker ger en skön kontrast utan att skära sig - istället ger det lite av en havs-/poolkänsla och känns för mig somrigt och fint. Glittret blir inte så in your face utan hyfsat diskret men ändå livar det upp lacket lite.
 
Förutom att det tog lite arbete att få över glittret till naglarna är lacket lättmålat - det hamnar där jag vill ha det och formulan är bra. Lacket torkar också ganska snabbt men behöver ändå topplack, dels för att bli jämnt och dels för att bli blankt. Överlag gillar jag som sagt den här kombon - den kan jag tänka mig att bära fler gånger.. Vad säger ni, snyggt eller inte? Bättre eller sämre än förra veckans?
 
 
 
 
 
 
Vill ni sjäva vara med på Blå Måndag är det lika enkelt som smidigt - blogga blått, kopiera länken till ert inlägg och klistra in via InLinkzlänken här nedanför så är det klappat och klart sen! Tjipp!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lottsky säger:

    Åh vad fint! Härlig gnistrigt och glittrigt!

    2014-05-12 | 07:39:50
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Anki säger:

    Vilket fint lack du bär idag.
    Jag är med i ett för mej nytt lack men säkert inte för er andra.

    2014-05-12 | 08:07:38
    Bloggadress: http://www.annkicki.blogspot.com
  • skimmerstkuggan säger:

    Tjusigt! Undrar om inte jag har det hm-lacket på lager någonstans... Måste leta, för det ser fint ut!

    2014-05-12 | 19:35:29
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: