NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Vecka 33

Kategori: Pricken

Tiden går snabb. Inte bara är det vecka 33 nu, det är ju dessutom onsdag. Det här inlägget skulle ju ha kommit igår och inte idag.. Jaja, ni får stå ut ändå - och jag också. Det har varit en händelserik vecka och igår passade jag på att bara mysa och umgås med sambon när han faktiskt var ledig. Dessutom är jag klar med mina MFF-blåa babyskor och skulle ge mig på ett nytt projekt. Det var bara det att jag ganska snabbt hittade ett projekt men det fanns inget mönster till det. Så jag har googlat och googlat. Och googlat. och GOOGLAT. Och de där gravidhormonerna gör ingenting bättre - jag har också gråtit, kastat garn omkring mig, gett upp, blivit förbannad och gråtit lite till och känt mig dum för att jag inte klarar av någonting. Happy days! Men nu har jag halvt gett upp, halvt inte - jag har helt enkelt lejt ut mönstermakande på ett par personer i min närhet och hoppas på att de ska kunna skapa ett vettigt mönster till mig utifrån bilden på vad jag vill göra. Så, inga mer tårar just nu i alla fall...
 
Veckan inleddes ju med visit hos svärföräldrarna vilket var trevligt. Det var dock lite tungt att se dels hur pass dåligt min svärfar mår fysiskt och dels hur tungt det är för min svärmor. Något som helt klart vägde upp det tunga var att Lela hörde av sig och vi konstaterade att hon bodde i närheten - så det blev spontanbesök. Härliga Lela hade dels bakat kaka och - ännu finare, fick nästan en gravid kvinna att börja snyfta lite - varit och handlat present till Pricken! Hur fint är inte det, så säg? <3
 
Superfin present ju!
När vi kom hem var det dags att besöka barnmorskan igen. Det var precis som vanligt - kissa i mugg och själv testa med sticka, bli stucken i fingret och kolla järnvärdet och sedan mäta magen och lyssna på Prickens hjärta. Allt såg finfint ut - järnvärdet var till och med så bra att barnmorskan sa att det gjorde ingenting om jag inte tog tabletterna varje dag. Mitt värde hade stigit med ett gäng enheter sen sist så det är ju bra - då har jag ändå inte varit sådär skitbra på att ta mina piller alltid.. Och ni vet det där jag sa sist om att jag tyckte man kunde se lite skillnad på magmåttet på bilderna - det har sin förklaring. Livmodern hade växt med 4 centimeter sedan senaste mätningen, från 26 till 30. Så nu är jag tillbaka prick mitt på normalkurvan, förra mätningen låg tydligen en bit under, så tji får ni som säger att jag är så himla stor.. =D
 
Stickningen var det ja. Nu har jag inte fixat dit några knappar än, vilket det ska vara också, men själva skorna är i alla fall klara. De första skorna jag stickade skickade jag för utvärdering ett exemplar av till en kompis som nyligen fick barn - hon fick de som var snäppet större än de jag behöll. Tydligen var de ändå för små, så vi får väl se om Pricken alls kan ha dem eller om de får vara bara en prydnad.. Stickningen har nog blivit lite av min ersättare för nagellacket just nu - jag tror att jag undermedvetet många gånger låter bli att lacka naglarna på grund av graviditeten, bland annat vet jag ju att Seche Vite i vissa stater i USA inte rekommenderas till gravida till exempel. Och det är ju en del kemikalier i lack och borttagning också.. Så nu är det mest stickning framför TVserierna  istället för nagellackande.. Men det känns okej det med även om det börjar bli lite tomt i arkivet nu. Och de senaste skorna blev ju i alla fall lite större än de andra så.. =D
 
I övrigt börjar nog boandeinstinkten slå till nu - det börjar bli roligt att rensa och sortera, kasta och organisera. Så idag väntar ett besök på återvinningsstationen för att slänga en massa skräp och det ska bli skönt. Sedan väntar de där uppgifterna som fortfarande inte blivit roliga - diska och städa lite. Men städa behövs nu, hunden har hamnat i vårfällningsperioden nu så det är hårtussar precis överallt. Enda fördelen med det är att vi kan hoppas att fällningen är färdig lagom till Pricken behagar titta ut. På tal om det förresten - jag funderar på att köra någon form av "betting" på när det kan tänkas vara. Precis hur upplägget ska vara, om det blir någon direkt vinst och sådär har jag inte tänkt ut än men är det något som kan tänkas vara intressant?
 
Och så kommer de obligatoriska magbilderna. Den här veckan tycker jag dock inte att skillnaden är så dramatisk direkt. Eller vad säger ni?
 
 
UPDATE:  Att jag inte längre kan se mina tår är ju något jag vetat ett tag, men jag var lite nyfiken med "hur mycket" magen täckte dem. Kom därför på idén att jag kunde ställa mig med tårna på en av fogarna mellan klinkerplattorna i badrummet och sedan se hur långt utöver det magen sträckte sig.. Såhär såg det ut, tårna är vid den svarta linjen.. (Blir nog lite snett i och med att jag sträckte upp armarna för att kunna få bilden tagen så högt som möjligt..
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • daPerley säger:

    Oh, känner för att sticka o virka diverse baby-grejer när jag ser allt sött men ska nog låta bli, tror inte katten skulle uppskatta det. :D

    Svar: Katten hade nog tyckt att det var skitroliga leksaker om inte annat.. ;)
    Tove

    2014-03-26 | 20:27:37
    Bloggadress: http://daperley.com/
  • Kattis säger:

    Så söta dojjs! Om du inte vill måla dina egna naglar kan du alltid få måla mina ;)

    2014-03-27 | 09:18:37
    Bloggadress: http://hurblirdet.blogg.se
  • Lela säger:

    De blev ju jättesöta de små skorna:) Om de passar eller inte ja, eller hur relevant det är med stickade tofflor i maj?;) Men det är ett sätt att hålla igång och göra sig redo så du gör helt rätt som stickar och boar.

    Och du, varsågod! Klart att gravid mamma måste ha kaka och ofödd bebis snuttefiltar och kläder. Det står i de oskrivna reglerna;)

    2014-03-27 | 14:04:34
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: