NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: ur arkivet

Kategori: Naglar

Det börjar ta slut på nailarts i mitt arkiv, får se till att fylla på det snart igen känner jag..
Idag har det inte hunnit bli någon nailart, istället har det blivit en liten babysko stickad.. Det har tagit på krafterna, jag har inte tålamod nog att göra det utan någon form av underhållning vid sidan om så jag har tittat på film, vilket har inneburit att jag har fått börja om ett par gånger eftersom jag på något märkligt sätt missat ett varv någonstans.. Sådana här blev det i alla fall - det här är bilden till mönstret så INTE de jag har stickat, mina går istället i MFFblått och är inte riktigt klara än.. ;) Förhoppningsvis blir jag klar till på tisdag och då kommer det i inlägget om Pricken.. =)
 
 
Men ja, som sagt, det har lett till att det inte blivit någon nailart gjord idag.. istället blir det en oldie (och kanske inte ens så goldie) från arkivet. Detta tillhör också en av de första nailartsen jag gjorde, som ni kanske ser är den gjord innan jag lärde mig att en inte ska måla i nagelbanden och innan jag lärde mig att göra snygga, tunna linjer.. ;) Den är uppenbarligen också från tiden innan jag lärde mig att ta i alla fall hyfsat vettiga bilder på naglarna.. ;)
 
Basen är, om jag känner igen färgen rätt, #63 från Viva la Diva och tipparna är troligtvis antingen mitt silverglitter från Kiss eller från Viva la Diva. Det svarta är gjort med nailartliner från Kiss och blommorna har jag faktiskt inte en aning om vad de är gjorda med men jag gissar på lack från Depend. Inte helt nöjd med den här nailarten, men för att vara en av de första så får den duga.. Och den är inte värre än att jag kan tänka mig att visa upp den här. Jag menar, har den visats upp för en hel hög med juriststudenter på vårbalen och dugit till att dansa med Björn Ranelid med så duger den nog för bloggen också..
 
 
Vill man se mer, och troligen också betydligt snyggare, nailarts är det ett bra tips att kolla in hos alltid lika trevliga Lela, precis som alltid på söndagarna. Där samlas nailarts av alla de former och färger på Nail Art Sunday. Själv ska jag gå och laga mat nu men sen ska jag kika in och se vad för fint folk har hittat på den här veckan! Tjipp!
 
 

Kommentarer

  • Michaela säger:

    Det var ju jättefint ju!

    Svar: Tack! :)
    Tove

    2014-03-23 | 23:10:52
    Bloggadress: http://www.nagelfager.se
  • Lottsky säger:

    Jag säger som Michaela, det är ju riktigt fint!

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2014-03-24 | 06:42:25
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Helena säger:

    Både skorna och manikyren är fina tycker jag.

    Svar: Tack. Skorna är som sagt inte de jag gjort, men jag gillar modellen.. :)
    Tove

    2014-03-24 | 12:27:29
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com
  • Anki säger:

    Super fint!

    Svar: Tack! :)
    Tove

    2014-03-24 | 18:16:29
    Bloggadress: http://www.annkicki.blogspot.com
  • Sara säger:

    Jag brukar inte gilla nail art men det där tycker jag var riktigt fint.

    Svar: Inte gilla nailart? Hur tänker du då?! ;)
    Tack!
    Tove

    2014-03-25 | 07:10:25
  • Lela säger:

    Det där duger alla gånger att ha med på Nailart Sunday, jättesöt nailart.
    Ser fram emot att få se ett par tofflor idag, hoppas du hunnit färdigt:)

    Svar: Blev inte igår, men idag finns de där.. Nästan färdiga i alla fall!
    Tove

    2014-03-25 | 10:43:27
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: