NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: tema - fransk manikyr

Kategori: Naglar

Snabbt inlägg idag, med en snabb manikyr och lite småstressade bilder också.. Lela har bestämt veckans tema till "Fransk manikyr" och uppmuntrade till kreativitet.. Själv såg jag för ett tag sen en manikyr på Instagram som jag föll för och blev "lite" inspirerad av - tyvärr hittar jag inte bilden igen så kan inte ge cred som jag borde.
 
Basen här är Trind Nail Repair som just nu går varm här hemma. Den franska manikyren är gjord med vit akrylfärg och platt pensel - enligt mig enklaste sättet att få en bra fransk manikyr utan att behöva mecka allt för mycket, och dessutom utan att få en kant mellan det vita och det ickevita.. Ovanpå detta ligger sedan ett leopardmönster gjort med Nail Him från H&M och svart akrylfärg, målat på frihand. På ringfingret valde jag dessutom att blinga till det med lite rhinestones i en matchande blå färg - det är jag dock inte säker på att det förhöjde manikyren så mycket. Allt är sedan toppat med Seche Vite som vanligt. För att vara gjord så snabbt, tog typ en kvart totalt sett, så är jag nöjd med manikyren. Bilderna är dock långt ifrån de bästa, men det får vi helt enkelt leva med antar jag.. Eftersom jag har märkt av en viss bildstöld så har jag nu börjat markera mina bilder - bättre sent än aldrig känns det som. Hoppas inte markeringen stör allt för mycket för er..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Blått är ju också en fin färg, och det blå mönstret på naglarna en fin övergång mellan Nail Art Sunday och Blå Måndag som det är imorgon, precis som vanligt.. Välkomna tillbaka då, och delta gärna! Tjipp!

Kommentarer

  • Lottsky säger:

    Oh, vad fint! Så klassiskt, sparsmakat och så snyggt med leopardfläckarna - verkligen less is more!

    Svar: Ja, jag gillar det verkligen! :)
    Tove

    2014-03-17 | 07:22:43
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Tess säger:

    Åååååh så snyggt - blir sugen på att ta med samma idé med fransk och leopardprickar till nageltjejen nästa gång det är dags att göra nya ;D
    Kram!!

    Svar: Gör det! Ska bli kul att se hennes resultat sen! :)
    Tove

    2014-03-17 | 10:01:29
    Bloggadress: http://irondedication.blogg.se
  • Helena säger:

    Det här tycker jag var superfint!

    Svar: Tack så mycket! :)
    Tove

    2014-03-17 | 10:26:33
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com
  • Lela säger:

    Extra snyggt med de fina stenarna som blingar till det lite extra:)
    Och nej, bildtexten stör inte det minsta.

    Svar: Skönt!
    Jag vet inte riktigt hur mycket jag tycker stenarna tillför egentligen men de förstör ju i alla fall inte så.. :) och manikyren som helhet gillar jag! Fått en del kommentarer om den också..
    Tove

    2014-03-17 | 20:35:05
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Lackert säger:

    Kanon snyggt, tummen upp :)

    Svar: Tackar! Riktigt nöjd själv faktiskt!
    Tove

    2014-03-17 | 22:22:12
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/
  • Susanne / Fingerfärger säger:

    Åh, det här var helmysigt ju! Stenarna behövs egentligen inte för det är så häftig mani ändå. :)

    Svar: Tack så mycket. Jag gillade den skarpt! Men som sagt, stenarna vet jag inte om de tillförde något direkt..
    Tove

    2014-03-23 | 19:25:46
    Bloggadress: http://fingerfarger.blogspot.se

Kommentera inlägget här: