NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön Onsdag: China Glaze - Cha Cha Cha över svart

Kategori: Naglar

Idag ska ni få se ett lack som jag redan har visat på Grön Onsdag, och inte för så länge sen heller för den delen - Cha Cha Cha från China Glaze. Den här gången är det dock inte på egen hand, utan målat över ett lager av svarta Liquid Leather, även det från China Glaze. Ni som minns det förra inlägget kommer kanske ihåg att jag tyckte att Cha Cha Cha var skirt på egen hand och även då var det målat över ett annat lack, den gången ett grönt krämlack. Jag var dock nyfiken redan från början hur effekten skulle bli om en la det över svart så jag var tvungen att testa så klart. Jag gillar effekten det fick även om det inte blev så grönt som en hade kunnat önska sig. (tror dock att det är tillräckligt grönt för att godkännas som bidrag till Karins Grön onsdag ändå..)
 
På bilderna är det alltså ett lager Liquid Leather och två lager Cha Cha Cha. Färgen skiftar väldigt mycket beroende på hur ljuset faller på naglarna men generellt skulle jag säga att det faktiskt var mer grönt i verkligheten än vad som framkommer på bilderna. I skum belysning är det dock mer svart än grönt - den här kombinationen behöver lite ljus för att det gröna ska vilja vara med och leka. Men snyggt, ja, det tycker jag att det blev!
 
 
 
 
 
 
 
Är ni sugna på mer grönt efter det här så surfa genast vidare in till Karin och Grön Onsdag, där brukar det samlas ett helt gäng gröna skönheter! Tjipp!
 
 
 

Kommentarer

  • Fröken Nilsson säger:

    Åh men detta blev ju läckert :) måste testa någon gång!

    Svar: Ja, det blev snyggt. Jag är lite nyfiken nu i efterhand hur det hade blivit med två lager istället för ett.. Nästa gång kanske.. :)
    Tove

    2014-03-19 | 09:06:02
    Bloggadress: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
  • Lottsky säger:

    Snyggt det blev - måste testa så här jag med. Eller kanske över en riktigt mörk barrgrön jag har i min samling.

    Svar: Ja, jag tror det kommer mest till sin rätt över något mörkt faktiskt..
    Tove

    2014-03-19 | 11:26:53
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Anki säger:

    Jahaja så där kan jag ju göra med mitt också ja, smart, blev ju ett helt annat lack. Snyggt.

    Svar: Ja, det blir väldigt annorlunda. Kul att kunna variera..
    Tove

    2014-03-19 | 14:02:14
    Bloggadress: http://www.annkicki.blogspot.com
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Mycket vackert!

    Svar: Tack! :)
    Tove

    2014-03-19 | 20:57:08
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här: