NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: länklista

Kategori: Naglar

Idag blir det faktiskt en liten länklista också, bara för att jag själv tycker att det är roligare så.. Det kommer kanske inte att bli varje vecka (eller ja, vid närmare eftertanke - stryk kanske där...) men idag blir det i alla fall! Min dag har spenderats med besök hos barnmorskan (allt såg finfint ut! =)), på provtagningscentralen för att lämna blodprover, på Stoff och Stil för att inhandla lite tyger för bebissömnadsprojekt här hemma, på IKEA för lite komplettering (billigare att köpa deras lakan än att köpa lika mycket lakansväv!) och sen en vända hem om mamma för att hämta en stooooooor laddning bebisprylar som vi fått ärva efter Prickens fina kusiner.. På det hela taget en bra dag, men fasen vad trött jag blev - både jag och sambon tvärdäckade nu på kvällen, för ungefär tre timmar sedan, och ska alldeles strax gå och lägga oss för natten också..
 
Men ja, nu var det ju inte om mig inlägget skulle handla, utan om alla finfina bidrag som kommit in till Blå Måndag.. Here we go!
 
Först ut in på länklistan var Lottsky som visar ett lack ur Essies sommarkollektion från förra året, tillblingat med lite guldkant minsann! Tjusigt!
 
Michaela på Nagelfärger är med på Blå Måndag för första gången och bjuder på både nailart och en söt liten kärlekshistoria. Välkommen!
 
Vikab är med idag, med ett lack från Sally Hansens HD-serie. Duokromt och blålila, kan det gå fel?
 
Emma visar upp ett härligt pastellblått lack från Nails Inc som ser så himla fint ut. Jag gillar färgen och ser MASSOR med nailart framför mig! =)
 
Karin bjuder oss på ett tjusigt duokromt lack som - precis som duokroma så ofta är - är lite för frostigt för min smak. Men färgen var desto bättre. Och priset verkar ju inte heller helt fel, för ett märke som jag helt missat och känner att jag nu måste kolla in..
 
Anne slänger in ett Smittenlakc för beskådan till oss. En blålila jelly med färgskiftande rosa skimmer i - jag måste hålla med om beskrivningen "nästan löjligt vackert".. Ser riktigt härligt ut!
 
Pamsan visar upp ett riktigt härligt strukturlack från China Glaze - det här hamnade helt klart på önskelistan. Frågan är om jag kan motivera ett inköp av det nu, med tanke på att det ändå verkar ganska lika en annan favorit - Ocean Crush från IsaDora.. Får nog suga på den karamellen en stund..
 
Ett annat riktigt härligt lack visar Lela upp. Färgen påminner lite om lacket hos Pamsan, men inte finishen. Det här ser också riktigt, riktigt härligt ut - och priset verkar ju inte heller helt fel, om man inte handlar det i Sverige..
 
Linda slänger in ett nytt inlägg med ett lack från Darling Diva som hon tidigare var lite missnöjd med. På det här sättet tycker hon dock - och jag kan inte annat än hålla med - att det ser bättre ut! Snyggt!
 
Sminkan körde även hon blått idag med ett lack från OPIs nya kollektion. Även här ser vi penseldrag, men lacket ser så himla fint ut ändå.. Färgen är härlig och intensiv, precis som jag vill ha det!
 
Helena är kvällens sista bidrag, med ett mintgrönt lack som slår tillräckligt i blått för att kvalificera sig - i den "nya finishen" från Ciaté.
 
 
 
Vet ni - det var riktigt roligt att skriva en länklista igen, det var alldeles för länge sedan sist! Nog en vana jag behöver ta upp igen - ni är ju så fina allihop! Vi ses igen imorgon, då blir det nog en motvikt till mitt halvnegativa graviditetsinlägg förra veckan! Tjipp!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: