NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Depend - 2102 (Sweeth Tooth)

Kategori: Naglar

Var och veckohandlade på ICA Maxi i lördags och kunde helt enkelt inte motstå att handla lite lack från Depends vårkollektion. Ner i väskan (efter att ha scannats in) hamnade ett blått, ett gult och ett rosa strukturlack från Depends Rough Sweet. Först ut är såklart det blå, ett ljust isblått strukturlack med det roliga namnet 2102. (Som tur är har Depend också börjat med namn på sina lack, men de står inte på flaskorna så jag är bara halvnöjd..) Överlag tyckte jag att kollektionen såg fin ut med genomgående pastellfärger. De flesta färgerna fanns dessutom i en lite blekare och en lite starkare nyans så det finns att välja på. Hade jag haft mer obegränsat med pengar hade jag köpt fler men sanningen att säga så är jag mer sugen på IsaDoras kollektion faktiskt - där vill jag ha ALLA. =) Jag har inte testat dem själv, jag får ju inga pressprover och kollektionen fanns inte inne i affären nu, men den har fått bättre kritik och jag brukar överlag gilla IsaDora bättre än Depend.
 
Men ja, Sweet Tooth var det ja. Isigt pastellblå med en rätt så fin struktur (fin som i inte så grov) och utan större partiklar/glitter. Det finns dock lite glitter i, så den är inte helt jämnfärgad. I skugga/dålig belysning blir den lite sjaskigt blågrå men i solen och i bättre belysning inomhus blir den härligt pastellig och fin. Jag trivs bra i färgen, men funderar på om jag inte borde ha satsat på det mer färgstarka syskonet 2101 Sweet Treat. Lacket är lätt att måla med, det blir inget problem med att det drar med sig det underliggande, och formulan känns bra.
 
Jag har dock också konstaterat att strukturlack i samband med att hunden har inlett sin fällningsperiod och tappar den fina underullen inte är den bästa kombon. Det är hundhår överallt och det fastnar extra fint i strukturlack.. =D Tror dock att jag lyckades sanera bort de flesta håren innan jag tog bilderna. På bilderna ser ni tre lager Sweet Tooth (utom på lillfingret som av någon anledning fick mycket sämre täckning än de andra och behövde fyra lager...)  och självklart inget topplack. Torktiden är helt okej, även om det självklart inte blir lika snabbt som med Seche Vite. Jag har funderat på att testa sån där "snabbtorksspray" men har inte gett mig på det än - någon som testat och kan komma med ett utlåtande kanske?
 
 
 
 
 
 
Överlag är jag som sagt nöjd, men önskar att Depend hade lite större flaskor - det känns som om så mycket har försvunnit bara på en användning. Jämförpriset blir ju också ganska högt, även om det känns billigt att köpa Depend. Men ja, jag är ändå glad att jag gav efter för suget i lördags - i gengäld blev det inget lördagsgodis så!
 
Vill du också vara med på Blå Måndag? Enkelt. Måla naglarna blå, alternativt leta upp bilder i arkivet, komponera ett blogginlägg och lägg till länken här nedanför i InLinkzen. Eventuellt ger jag mig på en länklista senare ikväll också, jag har saknat det.. =D Tjipp!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Fröken Nilsson säger:

    Väldigt fint tycker jag :)

    Svar: Tack, jag med!
    Tove

    2014-03-24 | 17:08:43
    Bloggadress: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
  • Emelie/Nails and all that jazz säger:

    Väldigt trevlig och vårfin färg!

    Svar: Ja, fast den är samtidigt lite isigt blå så den hade funkat finfint på vintern med tror jag..
    Tove

    2014-03-24 | 18:03:38
    Bloggadress: http://nailsandallthatjazz.blogspot.se/
  • skimmerstkuggan säger:

    Så fint det var på dig!

    Svar: Tack! Jag gillar det faktiskt..
    Tove

    2014-03-24 | 21:43:11
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: