NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Depend - 405

Kategori: Naglar

 Idag ska ni få er en somrig skönhet.. Jag såg bilder på det här lacket och fastnade direkt så när jag hittade det i min butik under shoppingrundan så ramlade det nästan liksom ner i vaurkorgen av sig själv, mycket märkligt.. Jag har tidigare sett beskrivningen "smurfblått" på det här lacket och det är nog svårt att hitta ett mer passande ord - smurfblått och riktigt härlig sommarnyans. Väldigt färgstarkt lack, men ändå inte allt för mycket in your face även om det kanske inte direkt är work appropriate på många ställen.. Beach appropriate däremot, oh yes!
 
Precis som vanligt har Depends krämlack bra formula. Det var enkelt att måla med och täckte rätt bra på ett enkelt lager. Jag valde dock att köra på ett extra lager för att få helt jämn färg och yta. Det blev lite strimmigt/valligt när jag målade men det jämnade ut sig helt av sig själv. På bilderna ser ni alltså två lager Depend 405 och inget topplack. Det torkar inte supersnabbt, jag vet faktisk inte hur snabbt eftersom jag valde att måla vidare på det här lacket sedan. Jag ser däremot på bilderna nu att det blev lite små luftbubblor i lacket vilket gissningsvis beror på den snabba målningen - så är det när en måste stressmåla extra snabbt med tanke på att Pricken kan vakna när som helst.. =)
 
 
 
 
 
 
Så, vad tycker ni om det här? Föll ni för det lika hårt som jag eller ogillar ni kanske det helt?
 
Om du själv vill vara med på Blå Måndag så går det till precis som vanligt - blogga blått och klistra in länken till ditt bidrag via InLinkz här nedan för. Ska bli spännande att se hur många som har lust att vara med en sån här fin sommarmåndag! Jag ser redan fram emot att besöka er! Tjipp!
 
 
 

Kommentarer

  • Nailtastic säger:

    Älsk, älsk, älsk på detta! Det är en superhärlig blå!

    2014-06-16 | 12:48:34
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Mycket härlig nyans! :D

    2014-06-16 | 13:48:46
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • Pamsan säger:

    Det är sketasnyggt. :) Idag är jag med och visar mörkt som natten.

    2014-06-16 | 14:38:17
    Bloggadress: http://pamsan.wordpress.com
  • Lottsky säger:

    Det där är en supersnygg blå! Är med idag med två riktigt mesigt blå nyanser men ibland får man väl visa de där mindre balla nyanserna också - eller? :-)

    2014-06-16 | 17:51:34
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se

Kommentera inlägget här: