NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Celestial - Galactic Holo

Kategori: Naglar

Sköna, sköna måndag. Ledig dag tillsammans med sambon både idag och imorgon minsann! Och vädret är fint dessutom så egentligen borde man ju swatcha hololack när solen väl är ute och leker med oss men dels vill jag nog behålla min ljusblåa gradient/marble från igår och dels ska vi ut och leka med hunden istället! Men Blå Måndag ska vi hinna med i alla fall och för att fira solens närvaro gör vi väl det med ett holo - eller vad säger ni? Visserligen med ganska tradiga bilder eftersom det inte fanns någon sol som ville vara med och leka när jag bar lacket så bilderna är en blandning av dagsljus från fönster, lampsken från glödlampa och blixt från telefonen. Jag är glad att bilderna i alla fall visar lite grann att det här lacket är holografiskt även utan solljus, men tyvärr visar det inte det så bra som det syntes i verkligheten.
 
Men men, på bilderna ser ni ett lager Galactic Holo över min blåa manikyr från förra veckan - Denim Effect från Kubiss. De påminner rätt mycket om varandra i färg faktiskt. Galactic Holo hade utan problem täckt på egen hand, men för att spara lite på lacket och dessutom på underarbete och arbete så valde jag att göra på det här sättet. Dessutom är det toppat med Seche Vite som inte alls påverkade regnbågarna. Lacket är lättmålat som jag målade det här i alla fall, märktes inte att lacket under inte var en aqua base, men jag kan inte riktigt svara på hur det skulle bete sig på naken nagel. Snabbtorkande är det också - sammantaget ett mycket bra lack som jag helt klart är nöjd med!
 
Idag blir det massor med bilder, dels för att jag gillar lacket och dels för att jag har svårt att välja bland bilderna. Men också för att jag är lite lat och hellre vill komma ut i solen med mina två älsklingar! Så jag avslutar här.. Men vill du själv vara med på Blå Måndag, eller om du bara vill kolla in andra bidrag, så bläddra ner nedanför bilderna - där finns InLinkz som vanligt tack vare Karin!
 
Blixt
 
Blixt
 
Glödlampa
 
Glödlampa
 
Glödlampa
 
Dagsljus från fönster
 
Lampa
 
Lampa
 
Lampa
 
Lampa
 
Lampa
 
 

Kommentarer

  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Snyggt!

    Svar: Tack!
    Tove

    2014-02-24 | 14:26:45
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • Gelic' nail art säger:

    Härligt med en fin blå holo :D

    Svar: Ja, den är riktigt fin..
    Tove

    2014-02-24 | 15:04:31
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se
  • Lottsky säger:

    Härlig blå färg! Det är något särskilt med mörkare blått och holo! Är med idag.

    Svar: Ja, det är en riktigt härlig färg, även om de två första bilderna är ganska missvisande på just färgen.. Men resten blev ganska så rätt..
    Tove

    2014-02-24 | 17:45:36
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Fingerfärger säger:

    Mmmm.... blått är mumsigt nog, och med holo så blir det ännu bättre! :)

    Svar: Ja, men eller hur!
    Tove

    2014-02-24 | 20:47:34
    Bloggadress: http://fingerfarger.blogspot.se
  • skimmerstkuggan säger:

    Vilket himla vackert lack!

    Svar: Ja, jag gillar det verkligen!
    Tove

    2014-02-24 | 21:54:21
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com
  • Lackert säger:

    Åh vilket fantastiskt lack

    Svar: Ja, jag gillar det skarpt!
    Tove

    2014-02-24 | 23:44:15
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/
  • Fingerfärger säger:

    Behöver jag göra nåt mer än lägga till min sida på InLinkz för din blåa måndag?

    Svar: Nope, men om man vill lämna en kommentar är det också alltid välkommet..
    Tove

    2014-02-25 | 00:46:05
    Bloggadress: http://fingerfarger.blogspot.se

Kommentera inlägget här: