NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Treasures by Tan - Bubblegum Blast

Kategori: Naglar

Från vackra Linda kom ju Dating Coral som jag visade er förra veckan. I paketet fanns dock ytterligare ett lack, dagens födelsedagslack - Bubblegum Blast. Det första jag tänkte när jag såg de två lacken tillsammsn var "layering!" och tydligen var det precis det som var Lindas plan också.. Great minds think alike!
 
Bubblegum Blast har en svagt korallfärgad bas med lite halvt neonrosa och iridicerande microglitter samt ljusrosa större glitter i form av hexagoner och fyrkanter. Det är ganska gott om glitter och det följer med upp ur flaskan utan problem - inget fiskande här inte. Däremot krävs det lite duttande och jobb för att få det att hamna där en vill men inte allt för mycket. Det står scented på flaskan och jag tänkte att det skulle vara parfymerat. Jag blev därför väldigt förvånad när det bara luktade nagellack när jag målade med det. Ännu mer förvånad blev jag dock när det hade torkat lite och jag hade handen nära ansiktet och det helt plötsligt luktade massor av fruktiga tuggummin.. ;) Så javisst, det är parfymerat och det luktar men det luktar inte så superstarkt och det luktar faktiskt gott! =)
 
På bilderna ser ni två lager Bubblegum Blast, ovan på just Dating Coral. Det hela är sedan toppat med Seche Vite och topplacket behövs helt klart för att få ett jämnt resultat - utan topplack är det knottrigt och dessutom inte så blankt och fint. Tuggummilukten tar sig genom topplacket också - awesome!
 
 
 
 
 
 
 
 
Eftersom jag nu visat alla lacken jag fick från Linda kommer här också enpaketbild på hela paketet från henne - visst är det lovely! Mandlarna konsumerades av min käre sambo under förlossningen, så tack för det också! Teet har också slunkit ner sedan dess!
 
Vad tycker ni om Bubblegum Blast? Visst är det härligt somrigt?
 
Imorgon är det Grön Onsdag hos Karin som vanligt och självklart finns det gröna lack i födelsedagsskörden så vi ses väl där? Tjipp!
 
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Åh vad fint det blev!

    Svar: Ja, men eller hur!
    Tove

    2014-08-12 | 16:37:30
    Bloggadress: http://nailorama.blogspot.com
  • Lackert säger:

    Så vackert och speciellt

    2014-08-15 | 22:40:35
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/
  • Helena säger:

    Det här är nog det första lacket jag ser från Treasures By Tan som inte är holo.

    Riktigt fin kombo :)

    Svar: Ja, jag tycker det blev riktigt fint!
    Tove

    2014-08-17 | 16:54:16
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här: