NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Tillbaka efter semestern!

Kategori: Pricken

Så var juli slut, liksom sambons semester och mitt blogguppehåll. Jag ska försöka verkligen ta tag i mitt bloggande igen men tänker inte utlova för mycket eller sätta press på mig själv. För vet ni vad, det finns ju annat som är viktigare här i livet och det verkar ju som om en del av er är kvar som läsare i alla fall.. =) Jag tänkte tjuvstarta idag med ett "här-är-vad-jag-har-gjort-på-semestern"-inlägg och från och med imorgon blir det en låååååång serie inlägg om alla underbart vackra lack jag fick i födelsedagspresent från vår härliga lackgrupp på facebook. Vi är ett gäng tjejer som varje månad skickar lack till de två som firar sin födelsedag den månaden. Så, under en månad får en alltså lack från 23 härliga brudar som gnuggat sina små grå för att hitta de perfekta lacken till en. Förstår ni vilken rolig månad april var? :D Men ja, självklart förtjänar alla de lacken att visas upp och jag ska göra mitt bästa för att beta av dem här.. Självklart blir det Blå Måndag som vanligt också, med start på måndag.. Men ja, först var det vad som hänt den senaste tiden ja..
 
Den här månaden har varit varm. Och då menar jag VARM! Jag är ju nu inte superförtjust i allt för höga temperaturer från början och med ett litet, litet barn har det inte varit lättare. Men vi har ändå varit ute och farit och hittat på en massa saker och njutit av att vara alla tre, eller fyra med hunden då. För att kunna visa allting kommer det att bli lite av ett bildtungt inlägg det här, hoppas ni är okej med det. Dessutom kommer det självklart att handla mest om Pricken.. Så, ni som inte vill se bebisbilder en masse kanske trivs bättre med att komma tillbaka imorgon.. ;) För er som följer mig på Instagram (@nailmeblogg) så blir det kanske lite upprepning med bilder..
 
Även om det var ett par enstaka inlägg på bloggen i början på sommaren så vill jag ändå börja med midsommar här. Sambon jobbade men jag och Prickeluringen åkte upp till sommarstugan för att fira tillsammans med familj och vänner. När vi kom upp var det kransbindning i full gång och självklart skulle lillkillen också ha en krans när vi firade.. (Att han sedan sov i vagnen ungefär hela firandet, det är ju en annan sak....)
 
Släkt och vänner samlade för födelsedagsfirande i hamnen. Syns inte så bra på
bilden men ungefär HELA ängen var full med folk, hur mycket folk som helst!
 
 Pricken med sin fina krans. (och ja, det blev rääääätt
många bilder tagna i den serien för att få en bra bild...)
 
Efter midsommar åkte jag upp för att hälsa på min gamle morfar och låta honom träffa Pricken för första gången. Det var lite skakigt och morfar var själv lite nervös men det var så underbart att se min fantastiske morfar hålla min lika fantastiske son i famnen för första gången. Och en åldersskillnad på 96 år sopar en inte under mattan!
 
 
När sambons semester faktiskt satte igång åkte vi tillbaka till sommarstugan för att fira mina småsyskons födelsedagar. Trots att vi glömde den omsorgsfullt packade plastlådan med alla Prickens saker stående på köksbordet hemma blev det en riktigt härlig helg - först en dag tillsammans med hela tjocka släkten - med sällskapsspel och brakmiddag, och sedan en dag med bara min pappas fru och vi tre. Riktigt härligt, och vi avslutade med fin middag inne i Båstad tillsammans med alla stekarna som laddade upp för Båstadveckan.
 
 
 
Sen fick jag finbesök från Linda från Nailorama och Sara, @muttermuckla på Instagram, två av de härliga tjejerna från lackgruppen. De kom med present till Pricken från alla brudarna och med sina två stojiga och härliga ungar. Fika och skitsnack hela eftermiddagen - precis vad den här damen behövde! Dessutom var vi hos barnläkaren för tvåmånaderskontroll och självklart klarade Prickeluringen det med glans!
 
På fredagen var det lite mer dämpade känslor. Proinspektorn på vår nation har betytt otroligt mycket både för oss som jobbat heltid på nationen, för nationen som helhet och faktiskt också för en hel del andra nationer. Nu har han tyvärr avlidit och det var dags för begravning. Hans betydelse för Lunds studenter märktes på begravningen - han hedrades med full fanborg och det var många nuvarande och tidigare studenter närvarande på både begravningen och minnesstunden - så även både jag och Pricken.
 
 
Efter begravningen åkte vi upp till Prickens farmor för att umgås lite med släkten och genomföra bouppteckning.
 
Mys med faster - det finaste en har klär en i tigerskrud!
 
Besök i skogen, på en väldigt särskild plats i min sambos hjärta. Skogsbesök blir en trött av!
 
Vi passade på att träffa Angelica på LeLack och hennes sambo.
Vilken härlig eftermiddag det blev - glada barn, superfika och så
Angelica och hennes goe sambo. Vi fick dessutom en present till
Pricken - trots att hon ju redan tidigare köpt present till honom. Toka!
 
Lite chillaxande när vi kom hem från farmor.......
 
....bara för att dagen efter packa in oss i bilen med Prickens stora kärlek, Snorkfröken, och fara upp till kungliga Hufvudstaden för att fira konfirmation och umgås mer med släkten..
 
Firar konfirmation på lyxyacht på Djurgården - livet på en pinne! 
(och ja, det är okej att dricka vin när en ammar!)
 
 
Vi åkte ut en dag med yachten också. Soligt och fint! Längst ner till höger ser ni en "Fläskberget" - marknadsfördes som "Räcker till 8-10 normala personer. Eller ett glassfreak". Riktigt fint satt den!
 
På väg in mot Djurgården igen - sådana dagar hade jag kunnat ha fler!
 
Turistade en del i Gamla Stan - självklart måste en vara dressed for the occation!
 
När vi väl kom hem igen kom hettan på riktigt. Det blev inte så mycket gjort, mer än att ligga i tvärdraget i sovrummet, med nerdragna gardiner och blöta handdukar för svalkan..
 
Fast en dag fick vi komma över och låna poolen hos en vän och kollega. Prickens första dopp utanför badkar/badbalja - han gillade det!
 
Ute på promenad med pappa - mys!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Maja säger:

    Superfina bilder Tove, och en underbart söt son :-)

    Svar: Ja, visst är han! :) och tack!
    Tove

    2014-08-01 | 08:46:52
  • Lottsky säger:

    Så fin han är, er prickiluring! =) Härliga bilder, tack för att du delar med dig! =)

    Svar: Ja, jag är kanske lite partisk men jag tycker att han är ungefär sötast i världen.. ;)
    Tove

    2014-08-01 | 09:42:11
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Lackert säger:

    Så fin han är :) Jag gillar speciellt tigerbilden

    Svar: Ja, jag älskar också den bilden!
    Tove

    2014-08-04 | 00:13:54
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: