NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Sephora - Bling Bling

Kategori: Naglar

Igår utlovade jag att börja visa upp lack från födelsedagsmånaden, och det ska jag göra också.. Dock tänkte jag börja med ett lack som inte kommer från gruppen. Självklart har ju min sambo koll på att jag är nagellacksfantast (om inte annat så vet han väl det efter att ha hjälp mig att inreda vårt extrarum till nagellacksrum - skruva upp nagellackshyllor, installera byrå och så vidare..) Så när det var dags att köpa födelsedagspresent satsade han på ett säkert kort - nagellack. Han bad  om lite hjälp på Sephora där han handlade men när expediten frågade vilken färg jag gillade så svarade han tydligen "Hon har allt. Det är omöjligt att säga om hon har den specifika färgen eller inte, jag får helt enkelt gå på vad jag tycker är snyggt." Så det gjorde han - tre fina lack i färg, ett svart effektlack och ett vårdande lack. Dessutom hade han lyssnat tillräckligt för att veta att jag var liiiite nojigt över att använda Seche Vite när jag väntade Pricken så han handlade bara lack som expediten lovade var okej att använda som gravid.. <3
 
Lacket för dagen heter Bling Bling och är nog det jag kände mig lite småskeptisk till först - ett guldsilvrigt metalliclack kändes inte riktigt som jag. Men så swatchade jag det på sticka och när det torkat var det nog det lacket jag gillade bäst! Färgen blev lite annorlunda - mer silvrigt bronsig - och dessutom torkade lacket matt vilket förändrade intrycket helt. Det blev lite mindre metallic och lite mer stenkänsla över det - skiljer sig från allt jag har i samlingen. Att lacket dessutom är så bra pigmenterat att det nästan täcker helt på ett lager och torkar snabbt samtidigt som det är lättmålat och bra att handskas med gör ingenting sämre. Sephora har dessutom penslar som jag gillar - lite bredare och rundade nertill, det gör det lättare att få snygga kanter och en behöver inte göra så många penseldrag som riskerar att sätta märken i finishen.
 
Märks det att jag tycker att det här var en höjdare? Vad säger ni själva?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Imorgon har ju Angelica på LeLack ett lite klurigt tema till oss, jag får se om jag lyckas fixa till något med något av födelsedagslacken. Annars har jag faktiskt gett mig själv tillstånd att publicera just nailarts utan att det är födelsedagslack involverade även under den här serien.. =) Hoppas vi ses igen imorgon! Tjipp!

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Vad gullig han är din sambo! <3
    Superfint på dig detta lack verkligen. :-)

    Svar: Jadu, en bättre sambo än honom hade jag nog fått leta lääääänge efter - och ändå inte lyckats.. :)
    Tove

    2014-08-02 | 12:45:19
    Bloggadress: http://www.colourit.se

Kommentera inlägget här: