NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday - tema vägmärken

Kategori: Naglar

Jag kände mig ganska oinspirerad av temat till den här söndagens nail art sunday faktiskt - hade inte en aning om vad jag skulle göra. Normalt sett har jag alltid minst en idé i huvudet och en vision av vad jag vill göra, men inte den här gången. Så blev det också en nailart jag inte alls är särskilt nöjd med men den får väl duga som första nailarten tillbaka på banan för hösten... 
 
Ni vet vid ställen för vägen delar sig, exempelvis vid avfarter på motorvägen? Där finns den avlånga skyltar med blåa och gula "pilar". Det blev det till slut på mina naglar också. Jag började med "Lemon Tree" från H&M över hela naglarna och målade sen vinklar på frihand med med "Blue My Mind" och smal pensel. Blev inte alls så rakt, jämnt och fint som jag tänkt mig tyvärr och när jag kollade sen var den blåa färgen också helt fel... Så jag täckte de blå vinklarna med akrylfärg i "cobolt blue" från Sang som i alla fall blev bättre. Sen är det hela täckt med ett lager Seche Vite. 
 
Som sagt - långt ifrån helnöjd med den här nailarten så det är tur att Lela inte har så höga krav för deltagande i Nail Art Sunday! ;) Jag tycker helt klart att ni ska surfa vidare dit och se på fler nailarts - det brukar kunna finnas en massa fint där! Lämna dock gärna en kommentar här först, det uppskattas alltid!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Maja säger:

    Jag tycker att det blev jättefint!

    Svar: Njae, jag är inte så nöjd - det blev inte jämnt fördelat mellan det gula och det blåa och linjerna blev inte så raka som jag velat.. Men skönt att andra tyckte bättreom det än jag.. ;)
    Tove

    2014-08-03 | 09:26:46
  • Magdalena säger:

    Tycker också det blev fint. :) Frihand är inte det lättaste när det gäller raka linjer.

    Svar: Nej, det är ju inte det. tänkte först köra med stripingtejp, men bestämde mig för att skippa det till slut..
    Tove

    2014-08-03 | 11:42:31
    Bloggadress: http://maggiesmanimansion.blogspot.com
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Härlig tolkning och härliga färger. BMM är en superfin blå. :-)

    Svar: Ja, jag gillar BMM. Tyvärr börjar min flaska vara på upphällningen och den har dessutom fått lite stryk genom åren så formulan är inte direkt bra längre..
    Tove

    2014-08-03 | 20:20:51
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Lackert säger:

    Glad och pigg nail art

    Svar: Tack! :)
    Tove

    2014-08-05 | 19:56:06
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/
  • Lela säger:

    Så där som en mjukstart inför hösten fungerar den väl alldeles utmärkt:) Och skyll inte på mig för det oinspirerande temat, skyll på sambon min;)

    Svar: Kunde just tänka mig att det var han som låg bakom det.. ;)
    Och ja, den dög ju.. ;)
    Tove

    2014-08-05 | 20:29:42
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: