NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Kicks - Red Sand

Kategori: Naglar

 
 
Dags för ytterligare ett lack från den digra samlingen födelsedagslack.. Den här gången ska ni få se det röda, fina Red Sand från Kicks som jag fick från Emelie (@blowfish88 på instagram). Jag har länge varit sugen på att testa Kicks strukturlack men inte tillåtit mig själv att köpa något av dem så det här var en bra present att få.. Och det där snackset - det är aldrig fel! Tack Emelie!
 
Lacket är väldigt väl pigmenterat - färgmässigt täckte det på ett lager. Jag tyckte dock att strukturen blev lite väl gles då så jag smetade på tre lager vilket blev perfekt enligt mig. Lacket är djuprött, lite rubinrött (mina bilder är inte helt rättvisande när det gäller färgen - mest rättvisande är nog den sista bilden...) och strukturen är ganska fin, inte så grov, och glittrar finfint i solen. I skuggan blir lacket lite mer brunrött och kan ibland påminna lite om en sårskorpa, fast på ett snyggt sätt om en nu kan säga så.. =)
 
Flaska och pensel var riktigt bra, korken kändes stor först men när jag upptäckte att det fanns en ytterkork och en innerkork var den riktigt bra. Formulan är finfin och det är lätt att lacka med lacket - det här var helt klart en hit och när jag får lite bättre ekonomi (om sisådär hundra år när vi inte har föräldrapenning och lågbetalda jobb längre..;) ) så ska jag nog se om jag inte kan unna mig fler sandlack från Kicks! =)
 
 
 
 
 
 
 
Vad säger ni, hiss eller diss?
 
Missa inte Grön Onsdag hos Karin imorgon förresten, självklart blir det födelsedagslack här då också - det trillade in rätt många både blåa och gröna lack kan jag säga..!
 

Kommentarer

  • Fröken Nilsson säger:

    Vilken glöd!! Så snyggt :)

    Svar: Eller hur!
    Tove

    2014-08-05 | 19:17:21
    Bloggadress: http://frokennilssonskok.se
  • Lela säger:

    Det är en klar hiss! Blev själv väldigt överraskad av Red Sand när jag bar det, mycket mörkare och vampigare på nageln än vad det ser ut att vara i flaskan.

    Svar: Ja, det var riktigt trevligt..
    Tove

    2014-08-05 | 20:01:13
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • daPerley säger:

    Fint, lite väl vampigt för mig kanske men fint. :)

    2014-08-06 | 22:56:07
    Bloggadress: http://daperley.com/
  • Helena säger:

    Det här är ett av de få sandlacken som jag tycker är snyggt.

    2014-08-08 | 15:39:34
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com
  • Lackert säger:

    Vackert!

    2014-08-09 | 00:51:32
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: