NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Vecka 38

Kategori: Pricken

Vad fasen är det här? Tre veckor kvar? När kommer jag till perioden när det går så gruvligt långsamt som alla pratar om egentligen? Jag vet inte om jag är beredd än.. ;) Kanske dags att i alla fall börja fundera på vad vi ska ha med oss till förlossning och sådär.
 
Under veckan som gått har vi gjort massor. Vi inledde veckan med ett besök hos sambons föräldrar. Hans pappa är riktigt dålig och är nu inlagd på sjukhuset. Jag hoppas och håller tummarna för att läkarna ska hitta något som hjälper honom!
 
Sambon har jobbat massor under senaste veckan - sex arbetspass på raken - men är nu äntligen ledig en dag i alla fall. Men ja, som husägare blir vi väl aldrig helt lediga för nu måste vi göra allt som inte gjorts tidigare - få iväg trädgårdsavfallet till tippen, klippa gräsmattan (kombinationen bra med regn, bra med sol och en hund som kissar på gräsmattan är INTE optimal för att få klippa så sällan som möjligt... ;) ) och jag måste få mina sista buskar planterade. Har ju hunnit med att plantera två buskar i alla fall - sjukt nöjd!
 
En röd och en grön krusbärsbuske
På tal om plantering så tröttnade jag lite på att försöka fixa till planteringen med jorden som redan fanns i trädgården. Jag såg att CityGross hade riktigt bra erbjudande på både jord och täckbark (som jag vill ha för att slippa rensa så mycket ogräs innan för stensättningen) så jag bestämde mig för att handla det och ändå passa på att veckohandla samtidigt. Så, sagt och gjort.. För att det skulle gå lite snabbare och smidigare valde jag att självscanna, det tycker jag är så smidigt när jag ska handla mycket - jag kan packa ner allting i rätt kassar från början och jag brukar slippa köerna. Så - efter en rätt lång runda i butiken (det blev en hel del turer fram och tillbaka då gravidhjärnan och jag inte riktigt kom överens) hade jag fyra fulla papperskassar med mat, samt en plastkasse med frysvaror. Scannade dessutom in tre säckar jord och en säck täckbark. Placerade scannern i betalstationen och inledde betalningen. Men självklart, vad tror ni händer? Jodå, avstämning. Och inte den avstämningen som en tydligen kan få på CityGross där de plockar upp tre random varor från vagnen och kollar så att de är scannade - nejdå, FULL avstämning skulle det vara. Jag var på vippen att börja gråta inombords. Men här måste jag ge all cred som finns till personalen! De trollade snabbt som attan fram en extra personal som först gick och lastade en vagn till med mina jord/täckbarkssäckar för att de inte skulle hinna bli tagna av någon annan. Sedan fick jag full service med att packa ner alla varorna i samma sortering/kasse som jag packade upp dem. DESSUTOM trixade de fram en personal som sedan hjälpte mig att få ut mina två jäkligt tunga vagnar till bilen och lasta in allting där. Så jäkla skönt! Lite var det nog för att de var oroliga också, det skämtades mer än ett par gånger om att "vi vill ju inte ha en förlossning här i kassan inte...hehe".. =)
 
På tal om förlossning ja. Jag hoppas ju på att gå över tiden (än så länge har jag inte upplevt att det är så jobbigt som många säger att det blir på slutet och även om jag längtar efter Pricken så vill jag fortfarande hellre ha förlossningen på ett specifikt datum än attt bara ha ut den, nu, när som helst, gärna igår! Vi får väl se hur jag känner det när vi kommer närmare BF.. ;)) I måndags var jag hos sjukgymnasten för en ny omgång akupunktur (det verkar som om jag är väldigt mottaglig för både akupunktur och TENS vilket är skönt!) och hon trodde INTE att jag hade 20 dagar kvar innan Pricken ville komma ut och träffa oss. Men det ska vi nog bli tre om! =) Akupunkturen har funkat bra mot foglossningen i ryggen och höfterna, men nu har smärtan förflyttat sig lite och är mer placerad i blygdbenet - det var enligt sjukgymnasten ytterligare ett tecken på att Pricken flyttat sig neråt. Att Pricken HAR förflyttat sig neråt bekräftades igår av barnmorskan också - han ligger nu parkerad långt ner i bäckenet, men är inte helt fixerad än. Det förklarar också de där ilningarna och huggen som jag känt av... Barnmorskan körde sin vanliga arsenal av tester och allt ser bra ut i alla fall - både med mig och med Pricken.
 
Efter besöket hos barnmorskan passade jag på att hämta upp ett skötbord som en tjej skänkte bort. Jag och sambon hade ju bestämt oss för att inte lägga pengar på ett sånt utan ha en skötbädd på bänken i tvättstugan, i närheten av vatten och där det dessutom fanns ett helt outnyttjat skåp där vi kan förvara kläder, blöjor och allt annat vi behöver. Men nu fick vi ett gratis så nu kommer vi att ha ett i Prickens rum också - dels kan det ju vara smidigt att kunna byta där också, samt att ha något att lägga honom på om vi ska byta kläder eller liknande också. Så det känns riktigt bra. För att riktigt lyxa till dagen så åkte jag hem till bästa vännen och fikade lite också - det var alldeles för länge sedan vi sågs så det var riktigt skönt att få sitta och snacka lite skit med henne!
 
Under veckan har jag äntligen fått hem tröjan jag beställde från USA - yay! Tyvärr var den inte alls som jag tänkt mig - NAY! Jag tänkte att en tröja som det står maternity på i beskrivningen skulle vara just en mammatröja - där tänkte vi lite olika tydligen. Dessutom tänkte jag att en storlek S från USA skulle passa mig bra (givet att det är en mammatröja alltså) - där tänkte vi tydligen också lite olika. Så, den är tajt och den täcker inte hela magen, men jag ÄLSKAR ändå idén. Så den fick vara med på veckobilden, men jämförelsebilden fick bli i en annan tröja.. (i jämförelse kan jag meddela att tröjan på veckans bild i jämförelsebilderna är en storlek 170 från H&Ms barnavdelning.. ;) )
 
 
 
Vet inte om jag upplever att den blivit så mycket större, men det är rätt skönt att den inte travar på i samma takt som tidigare - den är redan rätt så otymlig att försöka leva normalt med.
 
Mitt inlägg till Karins gröna onsdag kommer lite senare idag! Så länge så får ni hålla till godo med det här.. ;) Tjipp!

Kommentarer

  • Helena säger:

    Akupunktur! Vilken räddning det var för mig. Tror inte jag hade jobbat så länge som jag gjorde utan den för fy bövlen vad jag hade foglossningar med barn nr 2.

    Vi får väl se om pricken eller du bestämmer när den ska komma ut ;)

    Svar: Ja, akupunkturen är fantastisk.. Jag har varit väldigt skeptisk innan och känt att det varit lite hokus pokus, ungefär som healing och energiflöden i kroppen och chakran och sådär. Men det kanske är något jag också ska ge en chans någon gång, akupunkturen funkar ju uppenbarligen.. =) Nu jobbar ju inte jag, men det är fortfarande underbart skönt att faktiskt kunna röra mig utan att det gör ont.. =)
    Tove

    2014-05-03 | 19:55:22
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här: