NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Vecka 37

Kategori: Pricken

Underbara tisdag! Strålande sol och vackert väder, lite sovmorgon och mysfrukost med finaste sambon ger alla förutsättningar för en bra dag och ett bra humör. Och det kan behövas - sitter just nu och mobilbloggar i bilen på väg till svärföräldrarna - min svärfar har blivit rejält mycket sämre och ligger nu inlagd så vi ska upp och hälsa på nu när sambon hade två lediga dagar sammanhängande. Jag tänker att det nog måste kännas lite extra tungt att ligga på sjukhus och inte orka upp ur sängen när en ser världen vakna till liv och vår utanför fönstret.. 

Mer liv och rörelse var det i helgen. Vi firade påsk med familjen/släkten - 21 vuxna, fyra barn under tre och sex hundar.. Det blev lite jobb i sommarstugans trädgård, lite påskäggsjakt och en hel del påskmat. Dessutom passade vi på att fira lilla julafton - i vår familj är det måååånga "semesterbarn", alltså sådana som är födda nio månader efter sommarsemestern.. ;) i år hade min lillebror passat på att fira sin födelsedag tidigare och det var en ganska sen påsk så vi firade "bara" sex personer.. :) Själv cashade jag in ganska många bitar från önskelistan - jag fick ett gäng bärbuskar, björnbär, hallon, krusbär osv, samt både en torkvinda och ett vädringsställ.. Awesome! 


För att kröna helgen så körde vi ett majbål också när vi ändå höll på - dags att vårstäda i trädgården och elda upp förra säsongens bråte.. Stoooor brasa blev det.. :) 

I onsdags var det dags för ett extra ultraljud - jag hade ju lyckats få till ett sånt för att lindra mitt kontrollbehov och få en uppskattning om hur stor Pricken är. Barnmorskan har hela tiden försökt försäkra mig om att Pricken verkar bli en fullkomligt normalstor bebis men mina funderingar har inte lagt sig ändå. Nu får jag "nöjet" att komma tillbaka till barnmorskan på tisdag och avslöja för henne att vi faktiskt ska få en....alldeles normalstor bebis.. :) 5% större än det exakta genomsnittet beräknas det bli men det räknas som helt normalt. Allting annat såg också bra ut - bra flöde i navelsträngen, stor och fin moderkaka, bra med fostervatten och huvudet är vänt neråt. Och en liten, men även den helt normalstor, snopp minsann.. :D 

Nu är det bara fyra veckor kvar till beräknat datum. Jag hoppas fortfarande på att gå lite över tiden men är beredd på vilket som, det är ju inte direkt något vi kan påverka.. Trots att Pricken inte ska vara större än normalt tar han mycket plats i alla fall och trycker på ungefär allting som finns. Det är inte alltid helt bekvämt eller skönt men jag är fortfarande glad och tacksam över att känna vår lille Prick i full fart. För första gången har jag också, nu i helgen, fått svullna fötter och händer och vågens siffror fortsätter stiga, nu i lite högre takt än tidigare.. Fortfarande ingen viktuppgång att oja mig över direkt dock, den känns helt okej ändå.. Vi får väl se var det slutar.. 

När det gäller veckans bilder ber jag i förväg om ursäkt för den lite "trashiga" looken med linnet som inte täcker magen. Men så blev det denna veckan - får försöka se snajdigare ut nästa vecka helt enkelt.. Tjipp! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: