NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Vecka 35

Kategori: Pricken

Sent inlägg idag, men ändå en förbättring sedan förra veckan.. ;)
 
Jag har ju redan råkat avslöja lite vad som hänt sedan sist men jag har som sagt varit på togafest, fyllt år, varit på fixardag med scouterna och haft finbesök. Idag kom dessutom mamma över med hunden och katten så nu är det fullt zoo här hemma - två hundar och en kise. Katten ligger än så länge mest under sängen och tycker att Millie är liiite småläskig. Millie i sin tur hittade - och åt lite av - Normans mat. Norman å sin sida beter sig som en liten liten valp och inte som den gamla gubbe han egentligen är - han har ju hunnit fylla elva nu och lever helt klart på bonustid..
 
Idag har sambon varit ledig - så himla skönt. Det har dock blivit en kort dag, vi gick upp sent och jag senare än honom för en gångs skull (när han är ledig that is...) Jag sover så jäkla dåligt numera och igår slog också foglossningen till med buller och bång så det blir ju inte lättare att sova direkt. Så nu har jag från och till - mest till just nu - svårt att gå på vänster ben och att ändra sitt/liggställning eller vända mig i sängen är inte direkt det bästa jag vet. Som tur var ringde jag sjukgymnasten redan innan det slog till igår - äntligen fick jag tummarna loss - så jag har en tid redan nästa vecka! Hoppas verkligen att hon kan göra något åt det här. Ska dessutom prova ut en TENS för att ha inför förlossningen och eventuellt under också. Hoppas att det kan hjälpa en del det också.
 
Vi har också fått en tid för vårt tillväxtultraljud så nästa onsdag är det dags! Ska bli väldigt intressant att se hur stor Pricken beräknas bli och att få se hen igen så klart! Enligt min app så beräknas hen vara ungefär 46 centimeter lång och väga knappt 2,4 kilo nu, så det blir intressant att se hur väl det stämmer. Det börjar bli så verkligt nu, att vi ska få en liten en ganska snart.. Idag är det ju bara 40 dagar kvar till det beräknade datumet. Det tänker jag dock inte fästa sådär superstor betydelse vid, tydligen är det ungefär 5% av alla barn som föds det beräknade datumet.. ;)
 
För en gångs skull känns det inte som om magen har växt en massa sen förra bilden - den här veckan ser det faktiskt ut att vara precis tvärtom. Gissningsvis har ju inte direkt Pricken krympt eller så - antingen ligger hen på ett annat sätt eller så är det något annat med bilden som är konstigt. Det ser dock lite roligt ut - ungefär som att bilderna hamnat i fel ordning. Den här veckan bjuder jag dessutom på en liten film på ett discoträningspass från Pricken, dock ett av de lugnare. Hen verkar ha lite scenskräck - under täcket kan det vara full kalabalik men så fort jag lyfter av täcket lugnar det ner sig massor.. Samma sak om pappan lägger handen på magen för att känna hur mycket det rör sig.. Prickunge!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lackert säger:

    Fart på pricken i magen :) så fascinerande när man kan se rörelserna, helt otroligt att det är en liten liten person där i magen

    Svar: Ja, det är fart på hen allt som oftast tycker jag.. Ja, det var en tjej som var lika långt gången som jag som fick sin bebis i veckan.. Fick se bild på den lilla tjejen och det känns helt sjukt att ha en så färdigutvecklad liten bebis i magen.. Men bra!
    Tove

    2014-04-09 | 06:48:20
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/
  • Martina - Colourize Me säger:

    SNART ÄR DET DAGS! Det är ju helt sinneeeesssss!

    Svar: Ja, eller hur! Har ju gått så sjukt fort!
    Tove

    2014-04-09 | 09:23:35
    Bloggadress: http://colourize-me.blogspot.com
  • Lela säger:

    Tycker det ser ut på bilden som att magen är på väg neråt och då upplevs den kanske som lite mindre än innan. Är ju inte omöjligt att det är därför du börjar känna av fogarna heller.
    He he, nej det där med att vända sig i sängen med foglossning gör man inte mer än absolut nödvändigt;)

    Hoppas att du får nytta av en TENS. Jag äger en för min värk i min handled. Däremot tyckte jag inte att den hjälpte mig mot mina foglossningar men det är ju som tur är så olika det där.

    Svar: Kan vara så.. Jag tror i och för sig mer på att Pricken ligger lite annorlunda eller så - hen har ju en tendens att flytta runt lite så låg hen med den stora rumpan ut mer förra gången så är det klart att magen ser större ut.. De brukar säga att foglossningen blir bättre när bebisen tränger ner och fixerar sig, så jag får väl hoppas på det. Hoppas dock verkligen att sjukgymnasten kan göra något - fick ju akupunktur mot benhinneinflammation och kompartmentsyndrom och det hjälpte så..
    TENS till förlossningen känns också som en höjdare..
    Tove

    2014-04-10 | 20:33:16
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: