NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Holofredag: FNUG - Psychedelic

Kategori: Naglar

Jag ska vara med på Skimmerskuggans holofredag för första gången på evigheter. Dock med ett lack som jag redan har visat en gång innan - Psychedelic från FNUG. (Fasen vad det är klurigt att stava till BTW, blir oftare fel än rätt tycker jag...) Sist jag visade det här berättade jag att jag hade en hel del problem med appliceringen och att jag fick vara sjukt noga med Aqua Base och liknande för att få det bra. Och ja, så är det - detta är INTE ett lack som går att måla med på bar nagel direkt, eller på ett vanligt baslack - det rinner av, det spricker upp och det är sanslöst holosjukt. MEN - vad jag har upptäckt sedan dess är att det är otroligt lättmålat ovanpå gellack - där behövs inget underarbete alls (förutom själva arbete med gellacken då..)  utan det är bara att måla på. Så varje gång (vilket är väldigt sällan numera) som jag gör gellack på mina naglar brukar jag passa på att använda något av mina svårmålade holos. Här är det som sagt Psychedelic från det danska märket FNUG som får visa upp sig. Det kom för ett tag sen ett tips i en lackgrupp på Facebook om att MATAS i Malmö skulle sälja ut alla sina hololack så jag och Sara stämde träff utanför affären sådär en kvart innan öppning och köpte upp större delen av lagret. =) Dock var inte alla lacken till oss utan en del var till andra som hade velat ha också men inte befann sig i närheten av Malmö.
 
Psychedelic är ett silvrigt holografiskt lack med vääldigt tydliga regnbågar. Med det här lacket brukar det inte vara problem att se regnbågarna även utan solsken, men i solen är de såklart mycket tydligare och helt galna! På de här bilderna är det inte solsken som ger ljuset utan ett lysrör i köket. När jag tog bilderna vet jag att jag blev bitter för att regnbågarna inte syntes så bra på bilderna men nu när jag kollar genom bilderna så ser jag ju helt klart dem i alla fall. Men de var ännu tydligare egentligen, i verkligheten.. Kanske hade det blivit bättre bilder om jag istället följt Angelicas bildskola och använt en extern blixt, men den här gången fick mobilbilder under lysröret duga! =)
 
+ lätt att måla på gellack
+ helt galna regnbågar som en inte behöver jaga solljus för att se
+ överkomligt pris, framför allt på rean
+ speciell, och ganska cool, flaska
+ torkar snabbt, behöver inte topcoat
+ regnbågarna försämras inte av topcoat
 
- svårmålat utan gellack, kräver en del underarbete då
- penseln är lite väl smal, även på kortare naglar behöver jag doppa en extra gång per nagel
- chippar väldigt snabbt och lätt, precis som hololack brukar göra på mig, även med topplack på
 
 
 
 
 
 
 
Så, vad säger ni om Psychedelic? Snajdiga regnbågar, eller hur?
Glöm inte att kika in hos Skimmerskuggan för mer holografiska inlägg idag!

Kommentarer

  • Lottsky säger:

    Kan bara säga Wow! Det där är nog det mest holografiska lack jag sett och äger själv. Man blir tokfascinerad av naglarna med det på... :)

    Svar: Ja, men eller hur?
    Tove

    2014-04-11 | 08:48:28
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Anki säger:

    Me like:)

    Svar: Ja, det är najs!
    Tove

    2014-04-11 | 08:58:54
    Bloggadress: http://www.annkicki.blogspot.com
  • Evelinasfina Skönhetsblogg säger:

    Detta var ju riktigt härligt :)

    Svar: Ja, det är riktigt härligt faktiskt. Ännu bättre på sommaren!
    Tove

    2014-04-11 | 13:30:27
    Bloggadress: http://www.evelinasfina.se
  • Emelie/Nails and all that jazz säger:

    Det där är så himla fint!

    Svar: Ja, visst är det!
    Tove

    2014-04-11 | 17:14:00
    Bloggadress: http://nailsandallthatjazz.blogspot.se/
  • Hanna - Min vardag som trebarnsmamma säger:

    Det ser riktigt fint ut!

    Svar: Det är riktigt, riktigt fint!
    Tove

    2014-04-11 | 18:07:59
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se
  • daPerley säger:

    Oh, helt galet lack, snyggt!

    Svar: Galet men snyggt - det är nog definitionen av det här!
    Tove

    2014-04-11 | 18:31:09
    Bloggadress: http://daperley.com/
  • Lela säger:

    FNUGs regnbågar är magiska! Synd att inte formulan är lika magisk...

    Svar: True, men som sagt - på gellack är det supersmidigt.. Enda tradiga är ju att det chippar så lätt men det upplever jag med alla hololack tyvärr..
    Tove

    2014-04-11 | 21:06:43
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • skimmerstkuggan säger:

    Så himla fint! Attans att jag missade den utförsäljningen :)

    Svar: Ja, det är riktigt tjusigt.. Och den utförsäljningen gick inte av för hackor.. =D
    Tove

    2014-04-13 | 13:52:51
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: