NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: H&M - U Must Have This

Kategori: Naglar

Ett lack från H&M i en av mina favoritnyanser av blått får representera både måndag och vår idag.. Det är ett härligt ljusblått krämlack i en perfekt MFF-nyans. Vårigt och härligt och även om jag inte testat det än så kan jag tänka mig att detta är en perfekt bas för en nailart..=)
 
På bilderna är det två lager U Must Have This utan topplack. Som ni ser är det inte direkt superglansigt utan topplack hade varit en höjdare att ha på - det hade nog dessutom jämnat ut ytan som inte är helt lätt att få superjämn. Det torkar dock snabbt och är lätt att måla med i övrigt. Funderar på om det kanske kan bli bättre om jag tunnar ut lacket lite..
 
Jag hoppas att ni är många som vill vara med på Blå Måndag idag - som vanligt lägger ni bara in er länk i InLinkzen längst ner i inlägget här för att vara med. Hjälp mig att visa upp vilken bredd det kan finnas i blått och hur härlig färg det är! =)
 
 
 
 
 
 
 
 
Det har efterfrågats bilder på Rutan, Millie och Norman och jag hade tänkt att det skulle komma upp bilder på det igår. Som ni kanske märkte så blev det inte så - kvällen spenderades på något heeeeelt annat än dator och blogg - så det kommer här istället.. Varning för MYCKET bildtungt inlägg..
 
Rutan - eller Usama som hon också kallas ibland - är en liten svartvit kisekatt som jag adopterade från ett jourhem under 2012. Då bodde jag fortfarande i en studentlägenhet i Lund och Rutan var superskygg i början. Med hjälp av lite blötmat och lite tålamod, och massor av kel när hon väl kom fram, så försvann det dock ganska snabbt och hon blev en riktigt framåt katt som gillar att kela när det passar henne.
 
Första gången hon låg i knät och gosade - high five!
Hon tycker om att ligga i trånga utrymmen, precis som många katter gör, och älskade när det var dags att flytta för då kunde hon klättra runt i och mysa lite i bananlådorna när de var tomma och staplade..
 
 
Myyysa..
 
Det var lite läskigt när hon skulle träffa mammas hund Norman första gången - så höll hon sig väldigt gärna på sin kant och var väldigt försiktigt. Allra helst låg hon under sängen och gömde sig lite. Norman däremot ville väldigt gärna kela och hälsa. Till slut kunde dock Rutan inte motstå att busa med den yviga svansen när den passerade och vips så var de ganska goda vänner...
 
Till slut gick det till och med så bra att Norman fick lov att tvätta hela katten - noooooga!
 
När jag flyttade från Lund till min renoveringslägenhet i Malmö tyckte både jag och mamma att det var lite synd om henne som skulle behöva bo i det totala kaoset som uppstod. Jag frågade om inte mamma kunde passa henne under tiden jag renoverade - det skulle ju inte vara så länge - och lite motvilligt gick hon med på det. Hemma hos mamma fick hon dock vara ute och när renoveringen var "klar" ganska långt senare var vi rätt överens om att det hade varit elakt att tvinga en katt som älskar att vara ute till att bli innekatt igen. Så Rutan fick, med stor sorg i mitt hjärta, flytta hem till mamma på heltid. Men jag får ju passa henne ibland så! Det var även hemma hos mamma som Rutan fick smeknamnet Usama - hon var en riktig liten terrorist den första tiden; grävde i blomkrukor, smutsade ner nytvättade fönster, välte ner saker från fönsterkarmarna och jävlades med Norman.
 
Raaaaawr!
 
Nu i veckan här hemma, gos med Pricken och Rutan!
 
Millie är fortfarande lite läskig så då är de säkrast att gömma sig högst upp i bokhyllan..
 
Millie däremot är världens bästa bonus. Det är min sambos hund - en Alaskan Malamute på fem och ett halvt år. 40 kilo ren vilja och egensinnighet. Hon gör precis som hon blir tillsagd, om det är det hon tycker är rätt sak att göra just då. Matglad som få och vääääldigt kelig när hon känner för det. Hon tigger rätt bra, både när maten lagas och när den äts men det är svårt att låta bli att bli charmad av henne och hon stör inte direkt när hon tigger. Det roligaste är hennes trademark - hon morrar när hon tigger allra intensivast. Tydligen så ville Mathias lära henne att morra så då fick hon godis varje gång hon gjorde det - det har hon nu tagit vidare till tiggeriet också.. =)
 
Mys i sängen - hon hoppar gärna upp när någon av oss går upp på morgonen..
 
Mys ute på en sommarpromenad i en park i Malmö..
 
När hon fyllde fem i höstas fick hon en egen liten tårta på favoritingredienserna.. Tonfisk, leverpastej, vispad grädde, skinka och morötter - perfekt kombo enligt Millie!

Typisk polarhundspose - ihoprullad som en liten kanelbulle, är det kallt läggs svansen över nosen också.
 
Från min och sambons första semester, i Sälen. Helt rätt klimat och miljö för henne!
 
Dock trivs hon rätt bra i sängen också, även under täcket ibland..
 
Men härligast är ändå snön!
 
Norman däremot är familjens hund hemma hos mamma. 2003 skaffade vi vår första hund, Rasmus - en flat coated retriever. Tyvärr blev han sjuk och vi fick avliva honom väldigt tidigt - han blev inte mer än 9 månader. Vi bestämde oss snabbt för att skaffa en ny och fick till slut tag på en kennel som hade en valp till salu - utanför Oslo. Därav kommer också namnet Norman - han är ju en liten norrman så.. Nu är han däremot mest en gammal gubbe, vilket ingen som träffar honom kan tro. Han är så otroligt valpig och det är fortfarande mest full fräs men han är inte så uthållig längre; det är väl dock ganska förståeligt när han är över 11 år gammal. Han och Rutan är som sagt goda vänner  och trots att Norman är ungefär lika matglad som Millie så tillåter han ändå Rut att sno ett par bitar torrfoder varje gång det är mat, och att hon slickar lite i hans leverpastej på morgnarna..
 
Finaste Norman!
 
Ute på promenad med en kompis dotter..
 
Norman är en typisk vattenhund och ÄLSKAR att bada!
 
Som sagt..
 
Han är hyfsat duktig på att posera när jag ber honom..
 
Har en badat måste en rulla sig i sanden - det är som en naturlag!
 
Mys under bordet hos morfar..
 
Norman och "kusinen" Wilma..
 
Så, ungefär en miljon bilder senare kanske ni fått en liiiiiten bild av de tre gostrollen jag hade här hemma veckan som gick.. Som en liten bonus får ni en bild till, en bild på alla tre tillsammans!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Åhh så söta dom är! Jättefint lack också!

    Svar: Visst är de! =)
    Tove

    2014-04-14 | 17:10:48
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • Lottsky säger:

    Snyggt lack och jag är med idag, har också valt ett H&M-lack. Och vilka underbara pälsälsklingar, tack för att du delar med dig av dem bildledes. =)

    Svar: Visst är de fina! Älskar dem!
    Tove

    2014-04-14 | 18:02:27
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Emelie/Nails and all that jazz säger:

    Väldigt fint lack och sötchock på slutet! Är med idag :)

    Svar: Naw, tack! =) Kul att du var med!!
    Tove

    2014-04-14 | 21:48:40
    Bloggadress: http://nailsandallthatjazz.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: