NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag - datorhaveri..

Kategori: Naglar

Det är ju måndag idag och om allt hade gått enligt planerna så hade ni runt nio imorse fått ett inlägg om Peppermint Fusion från H&M. Det blir inte riktigt enligt planerna idag - min dator vill inte samarbeta med mig. Den startar fint men efter någon minut (lagom till att jag hunnit logga in och starta något program) så ser det ut som att den startar om men bilden på skärmen kommer inte längre än till första uppstartsbilden.. Sjukt störigt.. 
 
Så idag får det tyvärr bli ett bildlöst och analogt Blå Måndags-inlägg. Med blogg.se's mobilapp som jag nu blivit förvisad till kan jag inte lägga in InLinkzkoden jag fått av Karin utan vi får köra på det gamla goda sättet - kommentarer och att ni klistrar in er länk i kommentaren istället. Under tiden ska jag se om jag kanske kan få rätt på skrället och i så fall kommer det upp ett riktigt inlägg istället och då lägger jag in alla lämnade länkar in InLinkzen.. 
 
Hoppas ni vill vara med ändå! Tjipp! 
 
 
 
----- UPDATE! -----
 
 
Så verkar det som om jag - peppar, peppar - har fått igång datorn igen.. Vi testar väl!
 
I förra veckan lyckades jag få till ett riktigt bra byte. Eller vad sägs om 10 stycken nagellack mot ett paket kaffe? Eftersom jag inte dricker kaffe fick det bli en snabb vända in på ICA på vägen till bytet med enda målet att köpa mig ett paket. Passade dock på att handla lite annat också - lite frukost eftersom jag var fastande inför prover på provtagningscentralen, min järnberikade juice som jag inte hittar någon annanstans, lite frukt och så vidare. Efter en oväntat lång kö fick jag äntligen betalt och fixat - bara för att inse att jag såklart missat att köpa kaffet.. Gravidhjärna är INTE en myt. Lyckades dock flörta mig till att få springa in och hämta ett paket kaffe och köpa det i självscanningen så jag slapp en omgång till i köerna.
 
Lacket ni ska få se idag är ett av de lack jag bytte till mig - Peppermint Fusion. Rent färgmässigt skulle jag säga att det är mer lavendelblått än pepparmint för min del - det finns helt klart en lila underton i lacket som ger mig den associationen. Lacket är ett blurple skimmerlack med ett turkos skimmer i som tyvärr inte alls syns lika bra på naglarna som i flaskan. Synd, för det tror jag lacket hade vunnit en hel del på. I övrigt är det som vanligt med H&M - riktigt bra kvalitet med tanke på priset. Det var lätt att måla med och på bilderna ser ni två lager utan topplack. Det torkar till yttorrt snabbt, men utan Seche så blev det inte genomhärdat utan jag fick en massa märken i lacket tyvärr. Det hade ju dock löst sig med Seche som sagt. Eventuellt hade jag behövt ett tredje lager också för att vara helt och fullt utan VNL, men det kändes helt okej med två lager i alla fall.
 
 
 
 
 
Vill du också vara med på Blå Måndag är det enkelt. Lägg bara till länken till ditt blogginlägg in InLinkzen här nedanför så är det klappat och klart!
 
 
 

Kommentarer

  • Lottsky säger:

    Attans datorer som inte vill samarbeta. Är med idag, tveksamt med det blå men vi säger att det är det... =)

    http://lottskypottsky.blogg.se/2014/april/rod-dag-fast-ocksa-bla-mandag.html

    Svar: Ja, datorer som inte vill samarbeta är värdelöst!
    Tove

    2014-04-21 | 15:06:09
    Bloggadress: http://lottskypottsky.blogg.se
  • Gelic' nail art säger:

    Datorhaveri suger ju. :/ Hoppas det löser sig. Jag är med i dag. Det är blått men även några till färger på ;P

    Svar: Ja, det suger, vill inte ens säga vad det suger men det gör mig inte glad i alla fall.. =) Kul att du var med!
    Tove

    2014-04-21 | 15:45:00
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • alexandra säger:

    tråkigt med datorer som inte vill samarbeta. jag blev tvungen att köpa en ny i år för att min gamla bildskärm valde att bli svart, blä.
    tänkte vara med idag med en liten svampad blå sak =)

    Svar: Åh, svarta skärmar är också tradiga! Skönt att det gick att lösa i alla fall.. Kul att du var med..
    Tove

    2014-04-21 | 21:46:10
    Bloggadress: http://iamalexandra.blogg.se
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Är med sent om sider. Våra lack är rätt lika ju!

    Svar: Ja, de var ganska lika faktiskt.. Kul att du var med!
    Tove

    2014-04-22 | 00:16:46
    Bloggadress: http://www.vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här: