NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: fritt val

Kategori:

Jag har varit helt otroligt dålig på att blogga på sistone, hoppas att jag har i alla fall någon läsare kvar.. Just nu är det så mycket annat som tar energin ifrån mig, både på jobbet och privat händer det massor och berg-och-dal-banan jag pratade om i ett tidigare inlägg har om något blivit ännu större.. Vi får väl hoppas att det kommer något bra ur det i alla fall.. Vissa bra saker har ju redan kommit ut ur det - det har blivit mer och mer tydligt vem man kan lita på och vem man lika gärna kan slänga på sophögen.. Men men..
 
Idag är det ju i alla fall söndag, åtminstone i verkliga världen. I min värld är det istället fredag - jag har jobbat helg och ska vara ledig imorgon.. Så imorgon blir det lördag och söndag på en gång.. Men ja, Nail Art Sunday anpassas ju inte efter mitt knäppa veckoschema så nail art blir det redan idag! =) Idag har Lela gett oss förtroendet att välja själva vad vi ska hitta på. Själv har jag, troligtvis på grund av ovan nämnda berg-och-dal-bana, bitit av naglarna till viss del så just nu är jag väl inte skitsugen på att visa upp klorna i sitt nuvarande skick utan det blir en gammal goding från arkivet. Bilderna är ganska precis ett år gamla och visar en av de första mer "avancerade" nailartsen jag gjorde.. (ja, mer avancerade än vad jag hade gjort då alltså...) Precis som förra året var jag faktiskt glad när hösten kom - jag gillar den här perioden vilket lite överraskar mig varje år. Krispigheten i luften. Alla färgerna som kommer fram. Att man inte längre behöver ha dåligt samvete för att man är inne. Att man inte längre har en "press" på sig att vara sådär himla somrig och glad. Att få krypa in i en skön polotröja eller bädda ner sig i soffan framför brasan och njuta. Att det inte längre är skitvarmt men ändå inte kallt.. Den där lilla stunden i solen, i lä, när man måste ta av sig till T-shirt och njuta av strålarna lite, lite till.. Så, självklart ska hösten firas in med fina naglar.. Den här gången gav jag mig faktiskt på att göra en "tutorial" också.. eller i alla fall bilder steg för steg. Det blev dock inte så många bilder, men men.
 
 
 
Ett första försök till en egen jelly - blandade ljusblått nagellack (okänt vilket) och klarlack för att få en tunnare, mindre täckande blå färg som himmel. Ville få fram det lite tunnare himmel-intrycket. Svampade sedan på grönt nagellack med hjälp av en kökssvamp och pincett.
 
 
Med hjälp av en tunn pensel och ett brunt lack målade jag sedan någon form av nakna träd med grenar i. Dessa täcktes sedan med hjälp av nagellack i gult, orange, rött och guld som även detta svampades på med hjälp av små bitar kökssvamp och en pincett.
 
Så här blev det.
 
 
Färdigt resultat efter en - för att vara då - intensiv städning.. Ganska nöjd med resultatet faktiskt - gillar framför allt att jag målade stammen och grenarna innan jag målade dit "löven" eftersom det ger ett för mig bättre intryck än när man målade alla grenarna utanpå när man var liten.. =) Overall är jag ganska nöjd som sagt, även om det finns saker jag hade gjort annorlunda om jag skulle göra om det idag - något jag faktiskt är lite sugen på. Får se om det kanske blir en uppdaterad version en dag! Vill ni se mer nailart nu direkt så surfa in hos Lela på Nail Art Sunday - det kommer nog finnas en massa ögongodis ikväll! Tjipp!
 

Kommentarer

  • Matilda säger:

    Vilken fin höst manikyr:) Det ser verkligen ut som ett litet höstträd!

    Svar: Tack!
    Tove

    2013-09-22 | 20:48:26
    Bloggadress: http://matildasari.blogg.se/
  • Lela säger:

    Du hade potential redan för ett år sedan, den saken är klar. Sen har du förfinat dina tekniker sedan dess:)

    Berg-och-dalbanor du inte själv kan styra över är tuffa att gå igenom, kan inte annat än hoppas att den snabbt tar slut och förhoppningsvis inte resulterar i för mycket åksjuka efteråt. Lägg energin där du känner att den behöver läggas, skit i allt som inte är viktigt på riktigt.

    Svar: Tack så mycket Lela! Det värmer i hjärtat att höra! Och ja, just nu hamnar energin där den behövs mest, försöker verkligen fokusera på det. Det gör ju dock tyvärr att bloggen blir lite lidande, men som sagt - förhoppningsvis finns några läsare kvar när det börjar lägga sig.
    Fördelen med en berg-och-dal-bana är ju i alla fall att det inte är fritt fall, det finns ju några toppar också - jag får försöka hålla mig till dem! =)
    Tove

    2013-09-22 | 20:58:27
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Gelic' nail art säger:

    Fint! Kul att se hur man var förr i tiden, även om det var fint redan då så förbättras man alltid och det är riktigt skoj. :D

    Svar: Ja, men eller hur.. Jag har ju publicerat mina allra första nailarts här tidigare också, och ja...vad ska man säga...det har förbättrats sedan dess, det är väl något man lugnt kan konstatera.. ;)
    Tove

    2013-09-22 | 23:00:30
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se
  • Annefia säger:

    Hoppas allt löser sig för dig!

    Tycker det var en jättehärlig höstnailart! Kul att följa den från nått som bara såg ut som en röra ända fram till det fina slutresultatet. Skulle vara kul att se en uppdaterad version också.

    Svar: Ja, jag gillar det faktiskt.. Är som sagt sugen på att göra en uppdaterad version en gång, vi får väl se när jag känner att jag får till det.. Ska försöka komma ihåg att ta steg-för-steg-bilder då också..
    Tove

    2013-09-23 | 04:58:59
    Bloggadress: http://blogg.fialand.com/
  • Anki säger:

    Så coolt, ska jag försöka med nån gång...ska först bara lärt mej göra snygga prickar:)

    Svar: Prickar gör du ju enklast med ett dotting tool eller ett präglingsverktyg. Annars kan jag varmt rekommendera en tandpetare - blir spetsen för liten så är det bara att doppa i lack och låta torka ett par gånger, så får du en liten kula. Man kan också göra lite mindre prickar med knappnålar - sätt in nålen i ett suddgummi eller en vinkork och doppa med knappnålshuvudet i lacket.. =) Annars finns det mycket annat att använda också - en penna, en sticka eller virknål, tändstickor, ja - en massa helt enkelt. Det här är dock ganska lätt - ännu enklare blir det med akrylfärger om man vill det..
    Tove

    2013-09-23 | 08:16:33
    Bloggadress: http://www.annkicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här: