NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: dopmanikyr

Kategori:

Den här söndagen har Lela gett oss fria händer och vi får själva välja nailart att presentera. Idag ska jag därför presentera nailarten jag faktiskt bar förra veckan, ni vet när jag visade kretskorten.. De kändes inte helt rätt för det evenemanget jag skulle på - min brorsdotters dop, där jag dessutom skulle bli gudmor till den lilla underbara livet.. Så kretskorten åkte av och på åkte istället det här..
 
Och ja, det blir bildbomb idag också.. Orkar man däremot scrolla ner genom alla bilderna får man en bild på världens kanske sötaste unge.. (Och nej, jag är inte alls partisk.. Inte alls... ;) ) De första bilderna, till och med de med svart bakgrund, är från förra söndagen, när manikyren var ny. Det är dock första gången jag har redigerat mina bilder mer än att beskära dem - de är photoshoppade för att få bort de fullkomligt gräsligt vidriga nagelbanden jag låg inne med den dagen. Självklart hade jag glömt handkräm när vi, stressade som få, åkte iväg till dopen och både händer och nagelband var totalt uttorkade.. Manikyren däremot, den är orörd..
Bilderna med vit bakgrund är däremot ifrån onsdagen - drygt tre dagar senare. Därav den stora glipan mellan lacket och nagelbanden - förutom på vänster hand (den med blomman) där jag försökte fräscha upp manikyren lite med ett nytt lager vitt lack. Om ni kollar mer än slött på de bilderna kan ni ju se att det gick..eh..sådär.. Om man uttrycker det snällt vill säga.. Men men, det funkar ju ändå!
 
Älskar den här manikyren och är otroligt nöjd! Basen är det vita lacket från Flormar som jag visade för ett par dagar sen. Dekoren är målad med akrylfärger från Sang (köpt på Clas Ohlsson) och en tunn, tunn pensel - också den från Sang. Allt är sedan toppat med ett lager Seche Vite.
 
Vänster ringfinger - en liten Linneablomma
 
 
 Dopdatumet på vänster tumme
 
 Självklart heter underverket faktiskt också Linnea! Höger ringfinger visar det med all tydlighet.
 
En liten ballong kanske? Här finns den på höger tumme
 
 
 
 
 
 
 
 Höger hand
 
 Vänster hand
 
Nybliven, stolt, gudmor och guddotter! <3
 
Vill man se mer nailart så surfar man lämpligen in på Nail Art Sunday hos Lela där hon brukar samla länkar till alla som vill vara med. Ska bli spännande att se vad alla hittat på den här helgen! Tjipp!

Kommentarer

  • Helena säger:

    Den här manikyren är helt fantastiskt fin! En underbart gullig unge med en förtjusande gudmor också förstås, men åh vad jag skulle kunna vilja måla på frihand som du gör!

    Svar: Tack så mycket för berömmet.. Känns verkligen som en stor komplimang! Det är bara att öva, det är så jag har gjort.. ;) Och så bra färger och pensel.. Tror du kan mer än du tror! <3
    Tove

    2013-09-08 | 19:39:05
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com
  • Lela säger:

    Så sött. Kan inte låta bli att tänka på mormors gamla finporslin som hade sådana här blommor;)

    Svar: Tack så mycket! Nej, det kändes lite porslinaktigt på också faktiskt.. =)
    Tove

    2013-09-08 | 20:24:13
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Sannas Naglar säger:

    Verkligen fin manikyr! Och makalöst söt bebis!!

    Svar: Tack så mycket, gånger två.. =D
    Tove

    2013-09-08 | 20:25:01
    Bloggadress: http://www.sannasnaglar.blogspot.se
  • Zara TracesOfPolish säger:

    Vilken fantastiskt fin linneaklocka du fått till!
    Och grattis till gudbarnet :)

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2013-09-08 | 21:07:26
    Bloggadress: http://www.tracesofpolish.com
  • My Nail Polish Online säger:

    Både snyggt och sött samtidigt! Helt underbart!

    Svar: Tack! Roligt att höra..
    Tove

    2013-09-08 | 21:25:44
    Bloggadress: http://www.mynailpolishonline.com/
  • Gelic' Nail Art säger:

    Himla fint och lämpligt som dopmanikyr! :)

    Svar: Tack så mycket.. Ja, det kändes perfekt direkt när en tjej i Lacka förslog det.. =D
    Tove

    2013-09-08 | 21:37:00
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Sandra - nagellacksnörd säger:

    Väldigt fin dopmanikyr! Tycker du fick till Linnéablomman väldigt fint och verklighetstroget!

    Svar: Tack så mycket.. =)
    Tove

    2013-09-08 | 23:13:24
    Bloggadress: http://astrangershouse.blogspot.se
  • Annefia säger:

    Vilken jättefin och passande dopmanikyr! Båda Linneorna är jättesöta (alltså både den på nageln och den i famnen)

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2013-09-09 | 04:43:42
    Bloggadress: http://blogg.fialand.com/

Kommentera inlägget här: