NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön onsdag: fotboll!

Kategori:

Idag är det fortsatt berg-och-dal-bana, även om det mestadels är upp. Igår hände det grejjer minsann och numera finns det en ring på vänster hand också.. (Eller ja, än så länge är det bara på vänster hand, fick fuska och flytta över ringen från höger innan den äkta ringen levereras...=D ) Förutom det är det en hel del ner också - idag fick jag sjuka mig från jobb, rejält ont i halsen, inte så mycket röst och så lite feber på det.. Blir väl kanske så när man byter miljö från de invanda bakterierna till helt andra.. Eller så är det bara höst.. Och så är sambon borta, att sova utan honom är aldrig lika lätt och bra som att sova med honom - tur att jag har luddfian hemma i alla fall..
 
Men  i vilket fall som helst - det har inte blivit några nya gröna naglar. Men eftersom MFF för ett par minuter sen vann över - eller kanske snarare krossade (förnedrade var ordet de använde på TV, men så långt behöver vi kanske inte gå...=)) - HIF i Helsingborg så tänkte jag köra en favorit i repris. Först funderade jag på om jag skulle köra den här på söndag, på Lelas nail art sunday som stjärntecken. Laget är ju en stjärna och tecknet är ju uppenbart.. Men nej, det finns andra planer för det.. Så då passar det ju perfekt här.. I alla fall var det grönt från början, vi får väl se om Karin godkänner det eller inte.. =D
 
 
 
 
 
Nu är bilderna lite överskärpta eftersom de togs med otroligt dålig kvalitutta med mobilen och det här var det bästa jag kunde åstadkomma.. Så är det när man inte alls är proffs på Photoshop direkt.. Det gröna är i alla fall Viva la Diva #63, det vita är nog gissningsvis ett Depend tror jag. Ringfingret är ett tättpackat guldglitterlack och sedan är loggan målad med vitt nagellack och ett egenblandat ljusblått.. Det här var första försöket, jag blev inte helt nöjd med mina fotbollsnaglar, utan valde att måla över det gröna med guldglitter överallt - detta var inför en stor match för MFF som de faktiskt vann..
 
Förra året bestämde jag mig för ett nytt försök, inför den avgörande matchen mellan MFF och AIK - vinst i den matchen betydde SM-guld.. Tyvärr hjälpte inte mina naglar den gången - MFF spelade inte alls tillräckligt bra och även jag som inbiten MFFare måste erkänna att det var en rättvis seger för AIK. (även om det svider att säga...) Jag blev dock mer nöjd med det resultatet på naglarna i alla fall, alltid något..
 
 
 
 
 
Nu går vi i alla fall för guld! Framåt Malmö - heja di blåe!
 
Vill man se (mer?) gröna manikyrer så surfar man lämpligen in hos Karin som håller i Grön Onsdag och hälsar på - jag gissar på att hon i skrivande stund sitter och håller på med kollaget med alla deltagare.. Ska bli spännande att se idag! Tjipp!
 

Kommentarer

  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Hmm, ja du vet ju vad jag tycker om laget ifråga... ;-)
    Men väldigt söt nailart!

    Svar: Tack darling!
    Tove

    2013-09-25 | 22:21:48
    Bloggadress: http://www.vackerunderbar.se
  • Bam säger:

    FEL LAG (och ja, rättvis vinst för Gnaget sista allsvenska matchen på Råsunda förra året ;) Såklart!)

    Riktigt bra gjort dock, att du orkar! Vet inte om jag hade klarat av att pilla ner AIK's märke på naglarna. Får köpa ett litet klistermärke och fuska istället :D

    Svar: Äh, rätt lag just nu - tabellen ljuger inte! =D Klart du hade klarat att pilla ner loggan - det tar bara lite tålamod.. Men ja, dekaler är ju också okej, det är ju nailart det också! =)
    Tove

    2013-09-26 | 13:17:50
    Bloggadress: http://www.bamsbox.blogspot.com
  • Lela säger:

    Grattis till ringen (även om den inte finns på riktigt ännu). Ibland kan de svåra och tuffa händelserna i livet göra att man kommer närmare varandra vilket är ett ljus i den mörka tunneln.

    Svar: Absolut.. Fördelen med berg-och-dal-banor är dock att de inte bara är negativa och neråt, de innehåller en massa fina höjdpunkter också - så även berg-och-dal-banan jag är på! Men sambon är helt klart ett underbart stöd och nära är vi helt klart!
    Tove

    2013-09-26 | 20:40:26
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: