NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: dopmanikyr nr 2

Kategori:

Idag var det dags för dop igen, för nästa lilla härliga tjej.. Den här gången fanns ingen lika given liten sak att måla som när Linnéa döptes, men i övrigt tog jag väldigt mycket inspiration ifrån senaste dopet, då min brors- och guddotter döptes. De rosa ballongerna blev jag så himla nöjd med förra gången och de gick dessutom ganska snabbt och enkelt att göra så det blev samma igen - och så en nagel med namnet så klart. Eftersom mamman gillar prinsessor och grejjer blev det en liten prinsesskrona också så klart!
 
 
 
 
 
 
 
Precis som förra gången är den vita bakgrunden ett vitt lack från Flormar, toppat med ett lager Seche Vite. Resten är målat på frihand med akrylfärger och tunn pensel från Sang. Jag blev faktiskt väldigt nöjd även den här gången och mamman verkade uppskatta naglarna också! Vill ni se mer nailart än så här kan jag rekommendera att surfa in hos Lela och kolla in länklistan som hon redan har postat - där finns en hel del bidrag den här veckan! Det är precis vad jag ska göra nu! Ses imorgon - dags för Blå Måndag igen ju! Tjipp!

Kommentarer

  • Lela säger:

    Ska tösen heta Lillan?:) Söt manikyr.

    Svar: Jepp, en liten Lillan blev det.. Tack!
    Tove

    2013-10-06 | 22:54:41
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Emma P säger:

    Åh gud så sött!:)

    Svar: Tack så mycket - blev ganska nöjd själv faktiskt, framför allt med tanke på att det gjordes sent kvällen innan av en riktigt, riktigt trött Tove.. =D
    Tove

    2013-10-07 | 17:03:45
    Bloggadress: http://sminkan.com

Kommentera inlägget här: