NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: länklista

Kategori: Naglar

Oj, vilken sympati det finns där ute för en bloggare utan internet. Härligt med lite medkänsla – och med att det är så många som ville vara med på Blå Måndag trots att det för tillfället inte sköts optimalt utan enbart så bra det går just nu.. Det värmer mitt hjärta att så många vill vara med!

Igår fick vi i alla fall en bekräftelse på att vi hade beställt bredband. Det stod att det skulle dröja tio dagar tills allt var löst, men förhoppningsvis räknas de fem-sex dagarna vi redan väntat in i den perioden. Annars blir jag lite ledsen i ögat faktiskt. Det är ju inte bara bloggen som lider skada utan även mitt serietittande – snart är ju TV här i Sverige ifatt.. Ofattbart! En annan tråkig nyhet är också att mina naglar nu har rykt helt nästan. INGEN nagel sticker ut utanför fingertoppen utan alla är en bit in. Jag har helt enkelt – efter drygt ett år som icke-nagelbitare – bitit av alla naglar. Why, oh why?! Men som tur var hittade jag ett erbjudande på att bygga på naglarna för 189 kronor så nu är det väl back to byggda naglar ett tag som gäller. Inte så roligt kanske, men bättre det än de små stumparna till naglar jag har idag. Min gissning är stress, dålig nagelvårdsrutin, omålade naglar och den berömda berg-och-dal-banan i kombination som har ställt till det. Jaja – som sagt, förhoppningsvis hjälper byggda naglar lite och så får jag väl komma igen starkt till våren eller nåt. (Och man kan ju faktiskt måla byggda naglar också, så bloggen kommer ju att leva vidare så klart – bara jag får internet igen så!)

Men ja, nog om mig kanske. Nu till er – det är ju ERA naglar det här inlägget ska handla om. Era blå naglar för att vara med precis. Ni var många igår som sagt – hela 13 stycken! Och vilken bredd det var på bidragen, det är kul att se att "blått" kan vara ett så brett tema..

 

 

Gelic har målat grymt snygga ryska dockor på blå bakgrund och SJÄLVKLART är det blått nog för att kvala in! Nailarts är alltid rätt!

Kerstin deltar med ett jullack från OPI som är så jädra snyggt. Det här gillar jag skarpt! Visserligen kanske mer vintrigt än juligt, men snyggt som attan ändå!

Hanna visar ett Ullredsfynd – ett Limited Edition från Kubiss i jeansvariant. Hade matchat vilken jeansoutfit som helst – snajdigt. Och matta lack är aldrig fel i min värld!

Bella debuterar på Blå Måndag. Även hon visar ett lack från Kubiss, här i kombination med ett glitterlack i guld – en riktigt härlig kombo!

Malin är missnöjd med täckningen från sitt China Glaze men mer nöjd med färgen. Och visst är det en härlig färg – men jag hade nog satsat på ett underlack istället för fem lager jag.. =D Imponerad över att Malin fick till det så snyggt trots antalet lager!

Karin visar upp ett härligt, knalligt blått lack från Color Club som helt klart hade kunnat få bo hemma i min samling också – definitivt ett lack i min smak! En grymt snygg blå och är den dessutom så lättlackad som Karin lyckas få det att se ut som är det ju en catch!

Camilla slänger in ett extremt blått lack från Sensinity i leken. Det här kan man verkligen kalla blått! Sådär blått så det nästan gör ont i ögonen, men ändå vilsamt på något sätt – märkligt va? Måste kolla in det där märket känner jag, än så länge har jag inga Sensinity alls själv.

Sanna visar ett mer turkosblått lack från Adena – även det ett märke som lyser med sin frånvaro i min samling. Även det här verkar vara något som det är läge att testa snart.

Emma visar ett helt otroligt snyggt blått hololack från Cirque. Vilken comeback säger jag! Det här hamnar rakt in på önskelistan – ganska högt upp också!

Pamsan har också hon haft lite teknikstrul på hemmafronten. Detta till trots lyckas hon visa upp ett helt sjukt snyggt lack som hon fått från Greklandsresenärer. Golden Rose är ytterligare ett märke som står på "testa-listan". Och om det blir det här lacket så skulle det ju inte göra någonting direkt.

My Nail Polish Online visar ett otroligt snyggt lack från EdM – Emily de Molly. Och visst får det en att tänka på havet? Perfekt inspiration till det lacket!

Alexandra visar också blått holo, men helt annorlunda än det Emma visade. Problemen med appliceringen syns inte alls på bilderna heller – grymt snyggt lack!

Linda har också valt ett Gina Tricot dagen till ära. Jag gillar skimret men det är synd att man inte ser flecksen bättre. Men ja, färgen var riktigt fin i alla fall och som Linda säger så är ju formulan i stort sett alltid perfekt på Ginas lack! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: