NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Viva la Diva - #63

Kategori:

Självklart kommer det ett inlägg till idag. Även om Lemon Cream från Mavala är snyggt så är det ju inte grönt, och idag är det ju onsdag. Så, grönt ska det bli! Nånting behöver man ju för att pigga upp en efter att ha jobbat 10 väldigt oplanerade timmar på natten och varit vaken i snart 36 timmar, om man bortser från någon timmes tupplur när jag kom hem. Nu är jag snorigt trött, men har ändå hunnit swatcha ett gäng lack. Nu ska jag försöka hinna städa lite innan sambon kommer hem från jobb - är så mycket roligare om det ser hyfsat ut när han kommer hem i alla fall! =)
 
Men ja, till lacket då, kanske? Det är ju ändå därför ni är här antar jag.. Det här är ett personligt favoritlack sedan länge, men tyvärr minns jag inte riktigt om dessa bilder är tagna innan eller efter att jag frankade i lite annat grönt i den flaskan för att få fram en perfekt nyans till min kiwimanikyr. Jag TROR att bilderna är sedan innan dess, men jag vågar som sagt inte lova något. Så, antingen är det rent eller så är i alla fall grunden nummer 63 från Viva la Diva, ett härligt vårigt grönt skimmerlack med ett ganska diskret silverskimmer i. Normalt sett brukar jag inte gilla när man kan se penseldrag i lacket på naglarna, men här stör det mig inte alls faktiskt  utan jag tycker snarare att det tillför något. Där kan ju smaken vara som baken antar jag, men jag gillar det i alla fall! Det ser mer frostigt ut på mina bilder här än det gör i verkligheten, kanske för att man sällan står och tittar riktigt så nära på naglarna på riktigt. :D Färgen däremot är väldigt rättvisande på min skärm
 
Det här är ett lack som har funkat så otroligt bra att marbla med, vilket kanske är en anledning till att det varit en favorit - marble-vänliga lack har alltid pluspoäng hos mig! =) Utöver det har det varit otroligt bra att måla med, det går snabbt att få opakt - ett eller två lager beroende på hur flödiga lager man använder - och formulan är fantastisk. Att lacket dessutom torkar på en helt okej tid gör inte saken bättre. Dessutom är det ett sånt trevligt lack som hamnar precis där du vill ha det, som inte blir strimmigt och som inte kladdar ihop sig när man målar på samma ställe igen. Bara bra alltså. Det enda jag har att klaga på är att min flaska börjar ta slut och det inte verkar säljas längre.. =/
 
 
 
 
 
 
Om man nu  inte är mätt på grönt utan vill se mer så brukar det finnas grönt lack i överflöd (om det nu är möjligt) hos Karin som håller i temadagen Grön Onsdag. Jag vet redan att det finns ett par riktiga skönheter att spana in, så när ni är klara med att beundra mina bilder och mitt härliga lack så klicka er vidare dit och fortsätt att förundras för de gröna lackens storhet! Visst får de en glad? Ciao!

Kommentarer

  • Elin/Nailmanic säger:

    Färgen var jättefin men lacket är lite för frostigt för min smak.

    Svar: Ja, som sagt, smaken är som baken.. Jag gillar det, och det är inte riktigt så frostigt som det ser ut på bilderna som sagt..
    Tove

    2013-05-15 | 20:32:50
    Bloggadress: http://nailmanic.se
  • Karin // Vacker och Underbar säger:

    Håller med Elin ovan, men nyansen är fin!

    Svar: Ja.. så kan det vara.. Själv gillar jag det som sagt.. =)
    Tove

    2013-05-15 | 22:48:20
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här: