NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: tema rock

Kategori:

Idag har Angelica gett oss en ny utmaning - rock. Det här finns det ju ungefär hur många tolkningar som helst på - rock som musik, rock som ytterplagg, rock på engelska - alltså sten.. Idag valde jag att inte tänka utanför den box som direkt dök upp i huvudet på mig när jag såg temat - alltså musik. Rock har alltid varit med mig, i och för sig uppblandat med väldigt mycket annat, och än mer sedan jag träffade min underbara man. I bilen är det alltid rockklassiker som gäller på radion och även om jag är lika dålig på låtar och artister inom rockvärlden som jag är i resten av musikvärlden så gillar jag det. 
 
Ett av mina största go-to-band när det gäller rock är Green Day. Jag gillar deras musik och svängigheten de oftast har. Det här är sån musik som jag kan ha på i bakgrunden utan att egentligen lyssna, men som ändå förgyller tillvaron. En av mina favoritbilder på Green Day är från en spelning i Buffalo, USA 2010. Det är ganska mörkt och svart i kanterna och så är hela scenen och backdropen formligen dränkt i grönt ljus och pyroteknik. För mig ÄR det verkligen Green Day.
 
 
Därför valde jag för ett tag sen att på något sätt försöka återskapa den här bilden på naglarna och funderade ett tag på hur jag skulle göra det. Till slut föll valet på en väldigt abstrakt tolkning som sagt - en watermarble. Så - fram med lack i grönt och svart och så kör vi..
 
 
 
Det blev tyvärr inte så lysande grönt som det är på bilden, men det här var ändå en manikyr som jag trivdes väldigt bra i och så jag bar under ganska lång tid för att vara mig. Det gjordes rätt många andra tolkningar av bilden - som att det skulle vara en tolkning av energidrycken "Monster" och sådär, men nu vet ni var inspirationen kom ifrån!
 
Manikyren och bilden är alltså inte alls nya, men jag kände att det passar alldeles utmärkt in på temat, så det får hänga med idag. På naglarna har jag istället IsaDoras Ocean Crush, mitt första strukturlack and I love it! Vill ni se andra tolkningar på temat rock, säkerligen av alla de varianter, så kika in hos AngelicaNail Art Sunday!

Kommentarer

  • Jennysjox säger:

    Men åh så fint! Nån gång ska jag våga mig på en water marble...

    Svar: Ja, men testa.. Vad är det värsta som kan hända liksom? Släng på en gammal, oäm handduk på bordet och kör igång.. =)
    Tove

    2013-05-26 | 15:47:58
    Bloggadress: http://jennysjox.se
  • Alexandra säger:

    Vilken fin watermarble, du har lyckats riktigt bra!

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2013-05-26 | 16:59:27
    Bloggadress: http://www.tennnails.blogspot.se
  • Camilla säger:

    Jättesnyggt! Och jag tycker tolkningen är intressant. Så himla roligt att höra om tanken till den!

    Och jag blir ju sugen på att testa water marbling också!

    Svar: Tack så mycket! Klart du ska testa, vad är det värsta som kan hända? Go for it!
    Tove

    2013-05-26 | 19:18:54
    Bloggadress: http://colorbyte.se
  • Lela säger:

    Förstår att det är en favoritbild, den var urläcker. Precis som din marble:)

    Svar: Ja, men eller hur är det en cool bild? Marblen blev också helt okej, men bilden är coolare! =)
    Tove

    2013-05-26 | 20:18:41
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Linda säger:

    Superfin marbling, sweetie!

    Svar: Tack darling!
    Tove

    2013-05-27 | 13:18:15
    Bloggadress: http://nailorama.blogspot.com
  • Sussie säger:

    Kul tolkning, så roligt att höra motivationen bakom också! Och det var verkligen en jättesnyggt gjort marble, riktigt snygg!

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2013-05-28 | 08:34:24
    Bloggadress: http://fastnaglad.blogg.se
  • Martina säger:

    Riktigt snygg!!

    Svar: Tack!
    Tove

    2013-05-28 | 11:04:33
    Bloggadress: http://pinkflyingcow.blogg.se

Kommentera inlägget här: