NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: Fritt val

Kategori:

Idag blir det ett kort och oinspirerat inlägg. Jag har jobbat torsdag-söndag och 12 timmar per dag både lördag och söndag. Dessutom väntar ytterligare en jobbdag imorgon och jag jobbade 10 timmar natten mellan tisdag och onsdag. Så att säga att jag är trött nu är en underdrift av guds nåde - jag känner mig som om jag ätit ett helt paket sömntabletter.. Till viss del får jag kanske i och för sig skylla mig själv, eftersom jag inte kunde slita mig från ESC igår utan kom i säng halv två när jag skulle gå upp kvart i sex.. Men jaja. På tisdag får jag ju vila en dag innan vi ska på't igen!
 
Men ja, nail art var det ja, söndag idag ju.. Detta är en snabbimproviserad nailart som jag gjorde för ett litet tag sen efter lite inspiration från Google. För er som inte ser det så är det alltså blixtlås på naglarna.
På de "öppna" naglarna är det grundat med Gina Tricot Holographic Multi - ett lack som namnet till trots inte ens lite kan komma i närheten av att vara holografiskt. Det är dock ganska snyggt i alla fall, men eftersom det är döpt till ett namn som lite subtilt antyder att det skulle vara holografiskt blir det en jävla besvikelse i alla fall..
Det blå lacket är Mavala Denim Blue. Blixtlåsen är gjorda med ett svart nail art-lack från Kiss och Metallica från Wet'n'Wild. Allt är sen toppat med Seche Vite såklart.
 

 
 
 
 

För er som vill se mer, och kanske mer väl utförd, nail art så rekommenderar jag - som alltid på söndagar - att ni surfar in hos AngelicaNail Art Sunday. Där brukar det presenteras ett antal mästerverk varje vecka!
 
Nu ska jag sova! Buonanotte!

Kommentarer

  • Sussie säger:

    Oj jisses, då förstår jag att du är trött. Detta var riktigt häftigt! Jag gillar färgkombinationen och att du har en annan färg "bakom" det som öppnas med dragkedjan. Detta var skickligt målat, så här detaljerat målat med nagellack och inte akrylfärger är ju jättesvårt!

    Svar: Ja, jag var rätt rejält trött i söndags.. Nu är jag betydligt piggare.. Jag gillar också färgkombon, även om jag hade velat ha det jeansblåa lite ljusare..
    Tack så mycket!
    Tove

    2013-05-19 | 23:25:51
    Bloggadress: http://fastnaglad.blogg.se
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Såååå läckert!!

    Svar: Tack!
    Tove

    2013-05-20 | 09:10:56
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Lela säger:

    Haffsverk? Ser det då rakt inte ut som:) Hoppas att du fått sova ordentligt nu då och börjar bli lite piggare igen.

    Svar: Jodå, börjar bli lite piggare faktiskt, fast det är riktigt skönt att vara ledig idag! Ska försöka röja ur mitt källarförråd så jag får plats att ställa ner lite mer prylar där! =)Och tack för komplimangen..
    Tove

    2013-05-20 | 14:17:14
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Elin/Nailmanic säger:

    Det här är ju hur snyggt som helst! Om du bara gjorde detta lite snabbt så skulle jag vilja se hur det ser ut när du har ansträngt dig :P

    Svar: Tja.. när jag anstränger mig ser det väl ut som mina operativsystem kan man säga.. =D
    Tove

    2013-05-21 | 13:10:26
    Bloggadress: http://nailmanic.se

Kommentera inlägget här: