NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Mavala Glasgow

Kategori:

Efter ett inlägg igår med en positiv överraskning, ett lack som fick stanna fast jag funderade på att göra mig av med det så får jag väl balansera upp det med motsatsen idag. Jag plockade fram ett nostalgilack - ett lack jag verkligen använt massor av och som jag älskade att ha på mig innan men inte använt på ett tag. Fyyy.. Inte riktigt min tekopp längre kan man säga..
 
Mavala Glasgow är ett ljust lila lack med frostfinish. Det är tunt och skirt och fullt med penselmärken hur man än gör. På bilderna ser ni tre lager och inget topplack, så glansen kan man ju i och för sig inte klaga så mycket på. En annan positiv aspekt med lacket är att jag vet att det funkar finfint att marbla med, dock kräver det ju självklart att man har grundat naglarna med någon färg, eftersom lacket blir ännu skirare när man marblar med det.
 
Flaskan och pensen är helt okej, även om Mavalas korkar är lite små att hålla i när man målar. Formulan är åt det tunnare, rinnigare hållet, men är ändå ganska lättmålad om man inte har för mycket lack på penseln.
 
Som sagt - inte längre min tekopp, det här lacket får flytta från den permanenta samlingen till frankenpåsen! =)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Elin/Nailmanic säger:

    Kul att se hur ens stil förändras. Kan hålla med om att det här inte var en höjdare, frost är inget för mig.

    Svar: Ja, men eller hur? Känner samma sak själv, och ändå har man gjort av med nästan en hel flaska? =)
    Tove

    2013-05-21 | 11:42:45
    Bloggadress: http://nailmanic.se
  • Sarah säger:

    Det här gillade inte jag heller. Det var så mjäkigt på nåt sätt.

    Svar: Mjäkigt. Tradigt. Frostigt. Tantigt. Tråkigt.. You name it.. Inte min tekopp i alla fall..
    Tove

    2013-05-21 | 18:18:26
    Bloggadress: http://www.owlsandpolish.blogspot.com

Kommentera inlägget här: